logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۴۰۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
در جلسه ستاد تنظیم بازار زنجان مطرح شد

ورود استاندار زنجان به روند ثبت‌نام‌ طرح اقدام ملی مسکن/ اخلالگران بازار شناسایی شوند

ورود-استاندار-زنجان-به-روند-ثبت‌نام‌-طرح-اقدام-ملی-مسکن-اخلالگران-بازار-شناسایی-شوند

در جلسه ستاد تنظیم بازار زنجان موضوعات شناسایی مخلان بازار و برخورد با آنها، ایجاد آرامش واقعی بین مردم توسط مدیران و شناسایی واحدهای بدون پروانه مطرح شد و استاندار زنجان نیز در این جلسه رسیدگی جدی به ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن را وعده دادند.

به گزارش موج رسا; استاندار زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان گریزی به موضوع ثبت طرح اقدام ملی مسکن زد و افزود: اجازه نخواهم داد حتی یک نفر از این واحدها استفاده غیرقانونی داشته باشد و به جد به بحث ثبت نام‌ها رسیدگی خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه اطلاع ندارم و ذهنیت بدی هم از روند ثبت نام‌ها ندارم ولی به شخص کنجکاو شدم و همه را بررسی خواهم کرد افزود: سهمیه‌ای که در مجموع برای استان زنجان در نظر گرفته شده 10 هزار و 500 واحد است که بخشی از این واحدهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی برای افراد کم درآمد پیش‌بینی شده است.

استاندار زنجان در این جلسه وعده رسیدگی به ثبت نام‌ها را دادند و به این موضوع نیز تاکید کردند که افراد واجد شرایط بعد از بررسی خواهند ماند و افرادی که واجد شرایط نباشند حذف شده و برای جایگزین افراد جدید واجد شرایط ثبت خواهد شد.

بنا بر اعلام استاندار زنجان بعد از بررسی نتایج نهایی به اطلاع عموم خواهد رسید.

مدیران آرامش واقعی را در بین مردم ایجاد کنند

استاندار زنجان در ادامه صحبت‌های خود به موضوع نظارت بر بازار اشاره کرد و افزود: در خدمت به مردم باید انسجام وجود داشته باشد تا مشکلات و موارد مطرح شده در جلسات تنظیم بازار رفع شود.

حقیقی به ایجاد آرامش واقعی در بین مردم توسط مدیران استانی تاکید کرد و گفت: مردم شرایط فعلی را بهتر از ما می‌دانند و باید مسائلی و مواردی که می‌توان در استان آن را حل کرد اقدام شود و برخی از مسائل هم وجود دارد که در سطح استانی واقعا قابل حل نیست.

در این جلسه موضوع بازرسی‌ها مطرح شدن که استاندار زنجان در این مورد گفت: برخی‌ها می‌گویند هیچ گونه نظارت و بازرسی در سطح استان وجود ندارد ولی بیان این حرف بی‌انصافی است چون در چندین مورد از بازرسی ها بنده حضور داشتم حالا اگر بیان شود نظارت‌ها کافی نیست باید بیشتر شود موضوعی است که ما هم به عنوان انتقاد می‌پذیریم.

بیشتر بخوانید:

کشف کالاهای قاچاق و تقلبی در خدابنده+ فیلم

وی با اشاره اشاره به اینکه حرف‌های مردم در جای خود قابل احترام و ارزش است عنوان کرد: برخی از اقلام مصرفی مردم در بازار ویژه هستند و همچنین باید علت گران شدن برخی از کالا در بازار مشخص شود.

حقیقی با تاکید براینکه باید بر اقلام اساسی مردم اهمیت داده شود عنوان کرد: جدول قیمت اقلام ویژه تهیه شده و قیمت‌های این اقلام با استانهای همجوار مقایسه شود.

وی به موضوع افزایش قیمت شکر در زنجان بیان کرد: در مورد شکر در استان مشکلی نداریم و چه چیزی باعث افزایش قیمت آن شده باید بررسی شده و رفع شود.

استاندار زنجان در مورد موضوع جو سازی افزایش قیمت‌ها توسط ویزیتورها افزود: باید شرکت‌هایی که این اقدام را می‌کنند مشخص شده و جلو این اقدام گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه گروه کارشناسی در خصوص رسیدگی به مشکلات و افزایش قیمت برخی از اقلام مشخص شود بیان کرد: در این گروه موارد و مشکلات مطرح و بررسی شود و گزارش آن در این جلسه اعلام شود که چه کارهایی صورت گرفته است.

حقیقی همچنین در مورد موضوع مطرح شده در خصوص گوشت قرمز که بازار نباید دست عده‌ای خاص باشد عنوان کرد: نباید کاری کنیم که قائم به شخص باشیم و در حال حاضر در بحث مدیریت تعارض و کیفیت عملکرد مطرح می‌شود که در این روند بین افراد مختلف در جامعه رقابت ایجاد می‌شود و نباید کاری کنیم که چند نفر در بازار حاکم باشند و به افراد دیگر خط و نشان بکشند.

شناسایی واحدهای بدون پروانه

وی همچنین با اشاره به اینکه واحدهای صنفی متخلف و فاقد پروانه باید در استان شناسایی شده و قانونمند شوند افزود: صنفی که رعایت نمی‌کند به معنی این نیست که جریمه شده و رها شود و جریمه جنبه عمومی دارد اصناف باید براساس قانون سود متعارف خود را داشته باشد.

استاندار زنجان عنوان کرد: کسی که تخلف می‌کند به معنی این است که قصد اخلال در بازار را دارد و باید این گونه افراد معرفی شده و راجب انها تصمیم جدی گرفته شود.

وی در پایان به حضور مدیران در بین مردم تاکید کرد و افزود: یقین دارم حتی یک قدم برای مردم برداریم مردم دعاگو خواهند بود و انشاالله با اتحاد کامل نقشه بیگانگان را در حوزه اقتصاد نقشه برآب خواهیم کرد.

درصد پایینی از کسبه‌های گرانفروشی می‌کنند

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه تجهیزات برای نزدیک 42 هزار واحد توسط 30 بازرس انجام می‌شود افزود: مسئولیت بازرسی در شهرستانها با فرمانداریها است که برخی از فرمانداریها خوب وارد عمل شدند.

وی عدم ارائه فاکتور یکی از مهمترین موضوعی است که در بازرسی‌ها با آن مواجه هستیم بیان کرد: حداقل چیز برای برخورد با این تخلف جریمه 70 هزار تومان است که این موضوع برای خیلی از واحدهای صنفی اهمیتی ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بازرسان اعلام می‌کنند وقتی که وارد مغازه می‌شویم ابتدا اعلام می‌کند که فاکتور ندارم جریمه را اعمال کن و میزان جریمه نیز خیلی پایین است و برای جلوگیری از این تخلف بی تاثیر است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که میزان جریمه برای عدم ارائه فاکتور و درج قیمت کالا معادل قیمت کالای مورد نظر باشد یعنی وقتی در مراجعه عدم ارائه فاکتور و درج قیمت کالا نباشد میزان جریمه براساس تعداد کالای موجود اتخاذ شود.

فغفوری با اشاره به اینکه گرانی با گران فروشی متفاوت است افزود: منکر گرانی نیستیم ولی درصد پایینی از کسبه‌های گرانفروشی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اصناف فعال و بزرگ استان زیر ذربین هستند عنوان کرد: بازرسی‌ها به صورت مرتب در سطح استان انجام می‌شود.

جلو افزایش احتمالی قیمت شوینده‌ها گرفته شود

رضا استجلو رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز در مورد قیمت شوینده‌ها بیان کرد: شوینده‌هایی که تولید شده در انبارها موجود است و فعلا در قیمت‌ها تاثیری نداشته و این احتمال وجود دارد که در تولیدات جدید افزایش قیمت‌ها اتفاق بیفتد.

وی در مورد بالا بودن قیمت رب گوجه فرنگی عنوان کرد: تولیدکنندگان رب را با قیمت پایین خریداری کرده ولی با قیمت بالا در بازار عرضه می‌کنند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان عنوان کرد: کابینت سازان و مرکز مشاوران خودرو در زنجان گران فروشی می‌کنند که نیاز به ساماندهی دارند.

ابطال پروانه 250 تا 300 بنگاه املاک در زنجان

سید محمود موسوی رئیس اتاق اصناف استان زنجان در مورد تخلفات واحدهای بدون پروانه در زنجان افزود: در جمع اوری واحدهای بدون پروانه دچار مشکل هستیم و اهمری برای برخورد با انها در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه پروانه 250 تا 300 بنگاه املاک را در زنجان باطل کردیم افزود: این بنگاه‌ها زمانی که بازار داغ بود فعال می‌شدند و زمانی که بازار نبود به کار دیگری مشغول بودند.

رصد وضعیت بازار زنجان توسط بازرسان فرمانداریها

آبی پور مدیرکل اقتصادی استانداری زنجان در مورد فعالیت فرماندریها در حوزه نظارت افزود: 100 نفر ناظر توسط فرمانداریها در سطح استان فعال هستند و وضعیت بازار را رصد می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بازرسان فرمانداری وظیف اعمال قانون تخلفات نیستند و تنها وظیفه آنها رصد بازار است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر