logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۴۰۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

منبع یمنی: عربستان سعودی در حال ساخت پایگاه نظامی نزدیک باب‌المندب است

منبع-یمنی:-عربستان-سعودی-در-حال-ساخت-پایگاه-نظامی-نزدیک-باب‌المندب-است

یک منبع یمنی آگاه اعلام کرد، عربستان ده‌ها نیرو به «زقر» جزیره‌ای در سواحل یمن و اریتره و در نزدیکی «باب‌المندب» اعزام کرده و در حال ساخت مرکز فرماندهی و امثال آن در این جزیره است.

به گزارش موج رسا; یک منبع نظامی یمنی اعلام کرد، عربستان سعودی ده‌ها نظامی به جزیره «زقر» در دریای سرخ، واقع در سواحل یمن و اریتره و در نزدیکی «باب‌المندب» اعزام و ساخت یک پایگاه نظامی را آغاز کرده است.

این منبع که نخواست نامش فاش شود به روزنامه «عربی ۲۱» گفت، زقر بزرگترین جزیره مجمع‌الجزایر «حنیش» در جنوب دریای سرخ است و ریاض حضور نظامی خود در این جزیره را تقویت کرده است.

وی تأکید کرد، بیش از پنجاه نظامی سعودی سعودی در حال حاضر در این جزیره راهبردی حضور دارند؛ جزیره‌ای که پیش‌تر نیروهای محلی که امارات آن را سازماندهی کرده بود، بر آن مسلط بودند.

 منبع مذکور ادامه داد: نیروهای سعودی ساخت ساختمان‌هایی در داخل الجزیره از جمله «مرکز فرماندهی» را آغاز کرده‌اند که نشان‌دهنده تمایل عربستان برای تبدیل جزیره به یک پایگاه نظامی در دریای سرخ است. نقش سعودی‌ها از حمایت از نیروهای گادر ساحلی به تقویت حضور نظامی در جزیره زقر رسیده است.

در ماه گذشته اخباری مبنی بر اینکه عربستان در کنار تجهیز نیروهای گارد ساحلی یمن به قایق‌های جنگی، نیروهایی هم به جزیره زقر اعزام کرده، منتشر شده بود.

 

در همین ارتباط، دیروز (شنبه)  روزنامه لبنانی «الاخبار» اعلام کرد، ائتلاف متجاوز به همکاری دولت مستعفی یمن تلاش می‌کند «حضرموت» را به دو استان تقسیم کند و علاوه بر آن استانی که شامل تمام شهرهای مشرف بر تنگه باب‌المندب است، تشکیل دهد.

در ادامه این گزارش آمده، تلاش‌های جدیدی از ائتلاف متجاوز برای جدا کردن شهر «المخا» از استان «تعز» (در جنوب یمن) و  شهر «سیئون» از استان حضرموت دیده می‌شود. تلا‌ش‌هایی که در پشت پرده آن خواست ائتلاف برای اعلام استانی جدید به اسم «باب المندب» وجود دارد و سه سال است که مقدمات آن چیده می‌شود.

همچنین به دنبال تجزیه استان حضرموت به دو استان هستند تا در راستای خدمت به پروژه‌های سعودی از حضرموت تا ورودی «شحن» در استان مرزی «المهره» باشد اما این تلاش‌ها همچنان با مخالفت‌های زیاد مردمی از حضرموت (جنوب شرق) تا تعز (جنوب غرب) روبه‌روست./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر