logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۴۰۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پلیس فتای استان زنجان:

برخورد جدی پلیس فتا با فروش کالاهای دارویی در فضای مجازی/ اهانت و توهین در فضای مجای جرم است

برخورد-جدی-پلیس-فتا-با-فروش-کالاهای-دارویی-در-فضای-مجازی-اهانت-و-توهین-در-فضای-مجای-جرم-است

رئیس پلیس فتای استان زنجان در مورد ارائه کالاهای دارویی در فضای مجازی گفت: به لحاظ قانون فروش کالای دارویی در بستر فضای مجازی ممنوع است.

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه پلیس فتا بستر فضای مجازی را به صورت کامل و روزانه رصد می‌کند اظهار کرد: در مورد فروش کالاهای دارویی با حساسیت بیشتری فضای مجازی رصد می‌شود و هر گونه فروش کالای دارویی و تبلیغ آن در این بستر که مستقیما با سلامت مردم در ارتباط است برخورد جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: با سازمان غذا و دارویی نیز در این رابطه در تعامل هستیم و حساسیت شدیدی نسبت به این موضوع در فضای مجازی داریم.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در مورد فروش کالاهای قاچاق در فضای مجازی نیز افزود: مقابله با فروش کالای قاچاق در فضای مجازی از اولویت‌های مهم پلیس فتا است.

وی ابراز کرد: با توجه به تحریم‌هایی و شعار سال رونق تولید اگر فروش کالای قاچاق در فضای مجازی مشاهده شود عاملان توسط پلیس شناسایی شده و پرونده‌های آنها به پلیس آگاهی تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

ورود جدی پلیس فتا زنجان به مقابله با قاچاق کالا در فضای مجازی

آدینه‌لو در مورد برخورد با متخلفان فضای مجازی بیان کرد: دستگیری متخلفان فضای مجازی امسال نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که به شدت در فضای مجازی با توجه به منویات مقام معظم رهبری حساسیت ویژه‌ای داریم مقابله با ترویج خشونت در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان در ادامه با بیان اینکه در ارزیابی‌ که از استانها در سطح کشور انجام شد پلیس فتای استان زنجان جزو پلیس فتای برتر کشور معرفی شد افزود: فضای مجازی در سطح استان با جدیت رصد می‌شود.

وی در مورد راه اندازی پلیس فتا در سطح شهرستانهای استان بیان کرد: پلیس فتا در شهرستان ابهر، خرمدره و خدابنده راه اندازی شد و در سایر شهرستانها نیز رابط پلیس فتا ایجاد شده است.

آدینه‌لو آگاه سازی و پیشگیری خانواده‌ها از جرائم فضای مجازی را از برنامه‌های اولویت‌دار پلیس فتا عنوان کرد و گفت: در این راستا با سازمانهای مردم نهاد و سازمان‌های متولی فرهنگ همکاری داریم.

وی در مورد پل ارتباطی مردم با پلیس فتا افزود: چند را ارتباط مردم با پلیس فتا وجود دارد که اولا مردم می‌توانند ارتباط مستقیم تلفنی داشته باشند که شماره پلیس فتا در 118 وجود دارد و دومین راه تماس با پلیس 110 است.

رئیس پلیس فتای استان زنجان بیان کرد: همچنین مردم می‌توانند از طریق مراجعه به سایت پلیس فتای زنجان ارتباط داشته باشند و پلیس فتا به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات در این بستر است.

وی در پایان در مورد اهانت و توهین در فضای مجازی به دیگران افزود: اهانت و توهین به دیگران در فضای مجازی جرم است و مردم در بازنشر محتوا در این بستر دقت داشته باشند.

آدینه‌لو همچنین تاکید کرد: مردم اخبار و اطلاعات خود را از رسانه‌های معتبر دریافت کنند به اخبارهایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجه نکنند چرا که خیلی از اخبارهای منتشر شده در این بستر واقعیت ندارند.

لازم به ذکر است سازمان‌های فرهنگی نیز در راستای افزایش سواد رسانه‌ای و سواد فضای مجازی خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان ورود جدی داشته باشند چرا که خیلی از مردم به دلیل نداشتن آگاهی و پایین بودن سواد رسانه ای در دام متخلفان فضای مجازی گرفتار می‌شوند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر