logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۴۰۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
خبرگزاری رویترز فاش کرد:

نقش آفرینی کاخ سفید درپایه گذاری تشکیلات جاسوسی امارات متحده عربی

نقش-آفرینی-کاخ-سفید-درپایه-گذاری-تشکیلات-جاسوسی-امارات-متحده-عربی

خبرگزاری رویترز در تحقیق و بررسی های اختصاصی خود به نقش آفرینی دولت ایالات متحده در طرح ریزی یک تشکیلات جاسوسی در امارات متحده عربی پی برد.

به گزارش موج رسا; در سالهای پس از حادثه تروریستی یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، «ریچارد کلارک» شخصیت شناخته شده آمریکائی در حوزه مقابله با تروریسم به کنگره این کشور هشدار داد که آمریکا برای جلوگیری از بروز فاجعه ای مشابه، نیازمند قدرتهای جاسوسی وسیع تری است.

پنج سال بعد از کناره گیری کلارک از مقام خود، او این ایده را به یک شریک مشتاق آمریکا فروخت: امارات متحده عربی؛ یک پادشاهی عرب و دارای ثروت فراوان.

کلارک در سال ۲۰۰۸ به عنوان مشاور برای ایجاد توانمندی در حوزه نظارت سایبری در امارات متحده عربی فعالیت کرد و از پیمانکاران عرصه اطلاعاتی آمریکا برای کمک به نظارت بر تهدیدات علیه این کشور کوچک عربی بهره برد.

این تشکیلات محرمانه که کلارک به پایه گذاری آن کمک کرد، «بخش بهره برداری و تحلیل تحقیقات توسعه» (DREAD) نام گرفت. این تشکیلات محرمانه ظرف نخستین سالهای فعالیت خود حوزه اقدام خود را از افراط گرایان مظنون تا یک فعال حقوق زنان در عربستان سعودی توسعه داد.

گزارشهای خبرگزاری رویترز در سال جاری نشان می دهد که گروهی از مأموران پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا و سایر نخبگان حوزه اطلاعاتی این کشور در زمینه های بسیاری- از تروریستها گرفته تا فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و مخالفان- به این تشکیلات امارات متحده عربی کمک و با آن همکاری کردند./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر