logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۳۹۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور منابع آب زنجان:

142حلقه چاه غیرمجاز در زنجان مسدود شد/ 100 حلقه چاه مجاز به کنتور هوشمند مجهز شدند

142حلقه-چاه-غیرمجاز-در-زنجان-مسدود-شد-100-حلقه-چاه-مجاز-به-کنتور-هوشمند-مجهز-شدند

مدیرامورمنابع آب زنجان در مورد انسداد چاه‌های غیرمجاز در زنجان گفت: 142حلقه چاه غیرمجاز در زنجان مسدود شد.

محمود سرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی امسال تاکنون تعداد 61 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستانهای زنجان و سلطانیه پر و مسلوب المنفعه شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای این محدودیت‌ها حدود 3 میلیون متر‌مکعب در منابع آب زیرزمینی این شهرستانها صرفه جویی شده است.

مدیرامورمنابع آب زنجان عنوان کرد: تعداد 39 حلقه چاه در شهرستانهای زنجان و سلطانیه نسبت به اصلاح منصوبات و اصلاح عمق چاه آن اقدام شده که موجب ذخیره حدود یک و نیم میلیون متر مکعبی منابع آب زیرزمینی شده است.

بیشتر بخوانید:

84 حلقه چاه غیرمجاز در زنجان مسدود شد

وی بیان کرد: تعداد 54 حلقه چاه غیرمجاز با پیگیری این امور و صدور اخطاریه و با تعامل با خود متقاضیان و با هزینه خود متقاضیان و بدون ایجاد هیچ گونه هزینه برای آب منطقه‌ای، در مراحل اولیه حفاری و یا از چاه‌های جابه‌جا شده قدیمی پر و مسلوب المنفعه شده است.

سرمستی تصریح کرد: در همین راستا تعداد 81 حلقه چاه در شهرستان زنجان و 19 حلقه چاه در شهرستان سلطانیه  و در مجموع به تعداد 100 حلقه چاه به کنتور هوشمند آب مجهز شدند که این امر موجب ذخیره و صرفه جوئی  قابل توجهی در سفره آب زیرزمینی نسبت به گذشته خواهد شد.

مدیر امور منابع آب شهرستان زنجان، هدف از اجرای این طرح حفاظت از آبهای زیرزمینی و جلوگیری از برداشت بی رویه از منابع آبی عنوان کرد و افزود: طرح مشتمل بر چاهها، قنوات و چشمه‌ها در قالب انسداد و جمع آوری منصوبات غیرمجاز‌، توقیف دستگاههای حفاری غیرمجاز و تعدیل پروانه ها در کل شهرستانهای  زنجان و سلطانیه اجرا می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر