logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۳۹۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

فرهاد اصلانی: عده‌ای برای فرار از مالیات وارد سینما شدند

فرهاد-اصلانی:-عده‌ای-برای-فرار-از-مالیات-وارد-سینما-شدند

بازیگر مطرح سینمای ایران گفت: اگر دولتی‌ها می‌توانند، بروند و جلوی کسانی را بگیرند که هر سرمایه‌ای را صرفا برای فرار از مالیات و لابد سود کردن، وارد سینما کرده‌اند. بهتر نیست لااقل در مورد هر موضوعی حرف نزنید؟

به گزارش موج رسا; به نقل از خبرگزاری دانشجو، طرح معافیت مالیاتی هنرمندان، از آن دست سوژه‌هایی است که هرچند در همین روز‌های اخیر از طرف دولت اعلام شده است، اما در همین مدت نیز با واکنش‌هایی موافق و مخالف روبرو بوده؛ تا جایی که حتی خود هنرمندان از جمله چهره‌های شناخته شده نیز اعلام چنین مباحثی را بدون هرگونه شفافیت برنمی‌تابند.

در همین رابطه فرهاد اصلانی، بازیگر مطرح سینمای کشورمان در گفتگو با خبرنگار ما، اعلام چنین مباحثی را موجب تشدید نگرانی‌های مردم دانست و اذعان کرد: ما متاسفانه در همین چندوقت اخیر در کشورمان حواشی بدی را از سر گذراندیم؛ بنابراین انتظار داریم که دیگر مسئولین و دولتمردان ما حداقل با حرف‌هایی که می‌زنند، نمک به زخم مردم نپاشند.
وی تأکید کرد: مردم ما این روز‌ها خودشان به حد کافی مشکل دارند و شاهد اتفافات دردناکی هستند، اما بازهم با اعلام بدون شفافیت برخی موضوعات و طرح‌هایی مثل همین مالیات‌ندادن هنرمندان، آنان را ناراحت می‌کنند و چه بسا در مقابل هنرمندان قرار می‌دهند.

به مردم این همه شوک وارد نکنید

این بازیگر به خبرگزاری دانشجو گفت: مردم ما امروز حتی نمی‌توانند این همه مشکلات روزمره را هم هضم کنند، چه رسد به نظرات برخی که بجای خود عجیب و غریب است. لااقل دولتمردان ما یا درست حرف بزنند، یا واقعا اگر حرفی بر زبان نیاورند، قشنگ‌تر است.
اصلانی با اشاره به خبر «فروش صندلی اتوبوس در پایتخت» گفت: خود این دوستان بگویند که آیا چنین تصمیمات و یا چنین نظرات نسنجیده‌ای، شکنجه مردم نیست؟ لااقل به مردم این همه شوک وارد نکنید.
وی همچنین تأکید کرد: متاسفانه کلمه «سلبریتی» را این روز‌ها به هر بازیگر و هنرمندی هم نسبت می‌دهند و این را مثل پوست خربزه زیر پای همه انداخته‌اند؛ همچنانکه با طرح این مباحث نیز همه هنرمندان را با هر اسم و سابقه‌ای درون یک کاسه ریخته و با هم مورد انتقاد قرار می‌دهند.
دولتمردان ما کاری کرده‌اند که امروز عده‌ای بدون هر ضابطه، به خصوص برای فرار از مالیاتشان، نه‌تنها به راحتی وارد سینما و فیلمسازی شده‌اند بلکه همین عرصه فیلمسازی را هم خراب‌کرده‌اند.


خود مسئولین باعث گرانی سینما شده‌اند

این بازیگر برگزیده جشنواره فجر اینگونه انتقاد کرد: هنرمند هر مملکتی دوست دارد زبان گویای مردمش باشد نه اینکه باری به مشکلاتش اضافه کند. کاری نکنند که بین ما و مردم فاصله بیفتد. اگر نمی‌خواهند ما سینمایی داشته باشیم، خب رسما اعلام کنند.
اصلانی این مخالفت‌ها را از طرف عامه مردم ندانست و گفت: حتی همین موضوع گرانی دستمزد‌های بازیگران را دستگاه‌های تبلیغاتی به راه انداختند. باید به خود مسئولین گفت که خود شما باعث گرانی سینما شده‌اید.
وی در اینباره تصریح کرد: دولتمردان ما کاری کرده‌اند که امروز عده‌ای بدون هر ضابطه، به خصوص برای فرار از مالیاتشان، نه‌تن‌ها به راحتی وارد سینما و فیلمسازی شده‌اند بلکه همین عرصه فیلمسازی را هم خراب‌کرده‌اند.


مسولین فکر می‌کنند کشف جدیدی کرده‌اند؟!

این بازیگر سریال‌های مطرحی همچون «مختارنامه» اشاره داشت: خب معلوم است که با این برنامه‌ریزی، هیچوقت نمی‌توانیم در مورد تعیین سانسور، خطوط قرمز و سیاست‌های کلان به یک جمع‌بندی برسیم. این‌ها شهامت ندارند که بالاخره تکلیف این موارد مشخص کنند.
اصلانی درباره طرح معافیت مالیاتی هنرمندان نیز تأکید کرد: نکند دوستان فکر کرده‌اند که به کشف جدیدی رسیده‌اند؟ مساله‌ای که این چند وقته هم بوده، اما اینکه این موضوع را چرا بدون جزئیات لازم و شفافیت اعلام کرده‌اند، جای تعجب دارد.
وی ادامه داد: ما موظفیم که همه‌ساله تمام دستمزد‌ها و کارکردمان را از طریق خانه سینما به اداره مالیات اعلام کنیم؛ یعنی در آنجا پرونده داشته‌ایم. اگر هم اعلام نمی‌کردیم، جریمه می‌شدیم. اتفاقی که یک سال برای خود من که در خارج از کشور بودم، هم اتفاق افتاد.
متاسفانه کلمه «سلبریتی» را این روزها به هر بازیگر و هنرمندی هم نسبت می‌دهند و این را مثل پوست خربزه زیر پای همه انداخته‌اند؛ همچنانکه با طرح این مباحث نیز همه هنرمندان را با هر اسم و سابقه‌ای درون یک کاسه ریخته و با هم مورد انتقاد قرار می‌دهند.

اگر می‌توانید جلوی سرمایه‌های بی‌ضبطه سینما را بگیرید
بازیگر سریال درحال ساخت «سلمان فارسی» به دانشجو گفت: تازه در این چند ساله اخیر، طرح معافیات مالیاتی درمورد ما اجرایی شده، آنهم به شرطی که برویم دستمزدمان را اعلام کنیم و در خانه سینما ثبت شود.
اصلانی با انتقاد از بیان چنین مسائلی در جامعه، بیان کرد: اگر متولیان ما می‌توانند بروند و جلوی کسانی را بگیرند که هر سرمایه‌ای را صرفا برای فرار از مالیات و لابد سود کردن، وارد سینما کرده‌اند. هیچ ضابطه‌ای هم برای ورود آنان مشخص نمی‌کنند.
وی در همین رابطه گفت: وقتی دولت یارانه سینما را حذف می‌کند، کمکی به فیلمساز نمی‌کند، و فیلمساز هم برای فیلمسازی به بودجه و سرمایه نیاز دارد، خب مشخص است که راه برای ورود هر سرمایه‌ای به این عرصه باز می‌شود.
فرهاد اصلانی در نهایت تذکر داد: حتی همین‌هایی که این روز‌ها به اسم سرمایه‌گذار در سینما مالیاتی هم نمی‌دهند، گاه ساختار تشکیلات و سازمان‌دهی شده، دارند؛ بی‌آنکه کسی بداند از کجا به سینما آمده‎اند و همچنان هم می‌آیند؟/فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر