logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۳۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
پای حرف مردم/

گلایه‌های شهروندان زنجانی از طولانی شدن روند تکمیل پروژه پل سیدالشهداء/مسئولان مگر ۳۳ پل می‌سازند؟

گلایه‌های-شهروندان-زنجانی-از-طولانی-شدن-روند-تکمیل-پروژه-پل-سیدالشهداء-مسئولان-مگر-۳۳-پل-می‌سازند؟

طولانی شدن روند تکمیل پروژه پل سیدالشهداء(ع) سبب شده تا صدای مردم دربیاید و با کنایه‌هایی جالب و شنیدنی اعتراض خود را به مسئولان اعلام کنند.

به گزارش موج رسا; پروژه پل سیدالشهدا که عملیات اجرایی آن از سال 89 آغاز شده در مراحل پایانی خود قرار دارد اما طولانی شدن روند تکمیل پروژه صدای شهروندان زنجانی را درآودره است.

طراحی و اجرای پل سیدالشهدا(ع) زنجان در قالب سه سطح تعریف شده که عملیات اجرایی 2 سطح آن به اتمام رسیده و اجرای آخرین سطح که شامل بخش روگذر است هنوز تکمیل نشده است، این پروژه از محل تفاهم نامه‌های سه جانبه بین شهرداری، استانداری و راه و شهرسازی است و قرار بر این بود هر یک از طرفین، یک سوم هزینه آن را تقبل کنند. 

اسدالله درویش امیری سال گذشته در بازدید آبان ماه خود از این پروژه ، خطاب به پیمانکار آن گفته بود که با توجه به سرمای زودرس استان زنجان و درخواست‌های مکرر شهروندان زنجانی، پیمانکار پروژه در راستای تسریع عملیات عمرانی باید تلاش خود را دو برابر کرده و هیچ فرصتی را جهت انجام عملیات عمرانی از دست ندهد، وی همچنین تاکید کرده بود که هیچ دلیلی برای توجیه روند کند اجرای پل سید الشهدا قابل قبول نیست و تمام مدیران ذیربط باید همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

بنا به گفته مسئولان شهری زنجان قرار بود این پل تاپایان پاییز سال گذشته به بهره برداری برسد که شرایط نامساعد هوا دلیل تاخیر عنوان شد اما سعید عباسی معاون شهردار زنجان در تاریخ ۱۹ دی ماه سال گذشته گفته بود هم اکنون این پروژه با مشکل کمبود اعتبار روبرو است. 

وی همچنین گفته بود شهرداری زنجان تا کنون علاوه بر سهم یک سوم خود، 90 میلیارد ریال بیش از رقم مورد توافق به پروژه پل سیدالشهدا(ع) تزریق کرده است. اما آنچه که سبب رنجش شهروندان زنجانی از تاخیر در روند تکمیل پروژه سیدالشهدا شده یک یا دو ماه تاخیر نیست،

مردم شهر از این می‌نالند که چرا یک پل باید از سال ۸۹ نیمه‌کاره باشد. مردی 40 ساله که از کسبه‌های اطراف پروژه پل سیدالشهدا است در مورد این پروژه می‌گوید: بنده خودم مدتی در تهران کار کرده‌ام، یادم هست که پروژه‌هایی که بسیار بزرگتر از این پروژه بود از جمله پل طبقاتی صدر با چه سرعتی تکمیل ‌شد، حال باید حجم و بارترافیکی تهران را نیز مدنظر قرار داد اما متاسفانه باید گفت که پروژه‌ها در زنجان به حال خود رها می‌شوند. 

وی با بیان اینکه نیمه کاره مانده این پروژه نه تنها به بار ترافیکی می‌افزاید بلکه مزاحمت‌هایی نیز برای کسبه و شهروندان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه ما کسبه به خاطر طولانی شدن این پروژه زیانهای زیادی می‌بینیم، بالاخره باید این پروژه هرچه زودتر تعیین تکلیف شود یا اینکه پول ما را داده و هر چند سال دوست دارند پروژه را طول بدهند. این مرد ۴۰ ساله با اشاره به اینکه با دو یا سه کارگر این پروژه به این زودی‌ها تکمیل نمی‌شود، عنوان کرد: خودمان اینجا شاهدیم که روزانه دو یا سه کارگر مشغول کار هستند، در شیراز و اصفهان در این مدت می‌توانستند چندین پل بسازند اما ما در یکی هم مانده‌ایم،.

این روزها در فضای مجازی این پل سوژه خنده شده است، یکی از کارگران چینی فولاد سهند که از مشتریان من بود عکس این پروژه را از طریق تلگرام به مهندس چینی فرستاد و او نیز گفته بود ما این پل را در عرض سه ماه از صفر تا ۱۰۰ تکمیل می‌کنیم. 

وی بیان کرد: کسبه اطراف پل به واقع دچار زیان‌های مالی شدند، هیچ اتوبوسی حق ورود به شهر را ندارد و کسبه نیز دیگر آن فروش سابق را ندارند، شما در نظر بگیرید که از مزار بالا تا ابتدای خیابان بابائیان نزدیک ۸۰۰ مغازه وجود دارد که این پل نیمه کاره در کسب و کار آنها تاثیر می‌گذارد اما آب از سرما گذشته و از مسئولان خواهش می‌کنیم حداقل پروژه را تکمیل کنند. 

مرد ۵۰ ساله نیز در رابطه با پروژه پل سیدالشهدا گفت: نمی‌دانم مشکل کار کجاست، مگر چه پروژه عظیمی است که باید تا این مدت شهر و مردم را اسیر خود کند، متاسفانه برای مردم زنجان طولانی شدن پروژه‌ها عادی شده است، هربار که از مسیر پل سیدالشهدا می‌گذرم بدقولی مسئولان در ذهنم مرور می‌شود، امیدوارم هرچه زودتر این پل را تکمیل کنند. 

مرد ۴۳ ساله از شهروندان زنجانی در رابطه با این پروژه می‌گوید: اگر اشتباه نکنم قرار بود این پروژه را در عرض دو سال تمام کنند اما از آن دو سالها چندتایی رد شده و به چهارمین دو سال رسیده‌ایم، نیمه کاره رها شدن این پل چهره ورودی شهر را نامطلوب کرده است، در استانهای دیگر می‌بنینیم که چطور در عرض یک سال پروژه‌هایی به مراتب بزرگتر از این پروژه تکمیل می‌شوند.

وی افزود: بعد از چند سال هنوز هم باید شاهد این باشیم که یک روز یک مسیر عبوری را می‌بندند و روز دیگر مسیر مقابل را، اگر از روز نخست نظارت وجود داشت این پروژه به این وضع دچار نمی‌شد. مسئولان بیایند به صورت شفاف بگویند چرا این پروژه این همه طولانی شد و چقدر برایش هزینه شده است و چرا نظارت و دقت لازم انجام نشده است. 

مرد ۵۵ ساله از کسبه اطراف پل در خصوص این پروژه گفت: مسافرانی که عید امسال به زنجان آمدند برخی احیانا در سالهای گذشته هم نیمه کاره بودن پل را دیده بودند آنها این پروژه را به خنده می‌گیرند، به نظر من روگذر برای این پروژه نیاز نبود و مشکل ترافیک با زیرگذر و میدان برطرف می‌شد، مگر چه تعداد خودرو قرار بود به سمت بیجار بروند. 

وی گفت: بعد از ساخت این پل آبهایی از برخی مغازه‌ها به بیرون می‌زند، نمی‌دانم مسئولان چه کار کرده‌اند. نبود سرویس بهداشتی در این منطقه گاه گلایه‌های مسافران را در پی دارد. 

خانم ۴۰ ساله در این رابطه به خبرنگار موج رسا گفت: مردم از قولهای و شعارها خسته شدند، حرف دیگری ندارم و دوست دارم فقط این جمله به گوش مسئولان برسد. 

مرد ۲۵ ساله با بیان اینکه مردم معطل وعده‌های سرخرمن مسئولان شده‌اند، عنوان کرد: به والله اگر این پل در تهران بود در عرض کمتر از یک سال و شاید در چند ماه به پایان می‌رسید، در سمت راست این پل به سمت راه‌آهن دو تریلی در کنار هم نمی‌توانند عبور کنند، دور برگردانها هم این مشکل را دارند. 

وی ادامه داد: به والله اینطور هم کار کردن نمی‌شود، مگر چه می‌سازند، ۳۳ پل که نمی‌زنند ۷ سال پروژه را طول بدهند، مسئولان ما باید از کلانشهرها یاد بگیرند. 

مرد ۳۳ ساله در این خصوص که دلی پر نیز داشت گفت: نمی‌خواهم حرف بزنم، به جای حرف زدن ما مردم مسئولان بیایند و برای ما پاسخگو باشند مگر خودشان نمی‌بیننند. 

به یاد داریم که جمشید انصاری استاندار سابق زنجان در نشست خبری خود در ۲۹ فروردین ماه سال ۹۵ گفته بود: این پروژه قرار بود با 24 میلیارد تومان احداث شود که در حال حاضر 35 میلیارد هزینه شده و برای تکمیل نیازمند 10 میلیارد تومان دیگر است. 

انصاری با اشاره به اینکه تکمیل روگذر پل سیدالشهداء هیچ تاثیری در ترافیک ندارد، تصریح کرده بود که مالیات دهندگان باید در قبال مالیات پرداختی از مسئولان مطالبه کنند.

 پل سیدالشهدا خاطره تلخ در ذهن مردم زنجان است، آنها از ساخت هر چه پل جدید در این شهر واهمه دارند این غصه تلخ باید آویزه گوش مسئولان باشد که مردم عملکردها را می‌سنجند.//س 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر