logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۳۹۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

پژمان بازغی: صددرصد موافق پرداخت مالیات هستم

پژمان-بازغی:-صددرصد-موافق-پرداخت-مالیات-هستم

پژمان بازغی گفت: من موافقم که همه ازجمله هنرمندان، مالیات بدهند اما این موافقت مشروط به این است که اگر من هنرمند یا بازیگر، مالیات می‌دهم لااقل در قبالش خدماتی هم دریافت کنم.

به گزارش موج رسا; پژمان بازغی، بازیگر شناخته شده کشورمان در گفتگو با  آنا در واکنش به طرح معافیت مالیاتی هنرمندان و همچنین ساز و کار اجرایی آن گفت: اولاً بگویم من موافقم که همه ازجمله هنرمندان، مالیات بدهند اما این موافقت مشروط به این است که اگر من هنرمند یا بازیگر، مالیاتی هم می‌دهم لااقل در قبالش خدماتی هم به من بدهند.

مالیات می‌‎دهم اما توقع دارم به من خدمات هم بدهید

وی افزود: مشکل من این است که درحال حاضر مالیات پرداخت می‌کنم اما واقعاً هیچ خدماتی در قبالش نمی‌گیرم؛ شما بروید و وضعیت من بازیگر را ببینید چنان‌که نه بیمه‌ای دارم و نه مشمول بازنشستگی می‌شوم و نه سندیکا و صنف حمایتی و غیره‌ای هست که مرا تحت پوشش قرار دهد.

با این مسئله که می‌خواهند کمبود خزانه دولت را از بنزین و مالیات و این‌ها پر کنند، هیچ مشکلی ندارم و در همه دولت‌های متمدن نیز این کار را می‌کنند؛ مشکل عدم ارائه خدمات مناسب در قبال پرداخت مالیات است.
این بازیگر تأکید کرد: باید فعلاً مشخص شود که آیا شغل هنرمندان و بازیگران را به رسمیت می‌شناسند؟ چون واقعاً بازیگری فعلاً برای ما یک شغل محسوب و به رسمیت شناخته نمی‌شود و حمایتی به خودمان نمی‌بینیم.

الکی در ذهن مردم شبهه ایجاد نکنیم

این بازیگر سینما بیان کرد: با طرح این بحث که هنرمندان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند بدون اینکه بگویند چرا و به چه دلیل؛ در ذهن مردم شبهه ایجاد نکنیم و ما را مقابل مردم قرار ندهند. درحال حاضر ۳۰ درصد مالیات می‌دهم اما ما را با این بحث‌ها در مقابل مردم قرار می‌دهند، درحالی‌که این حواشی درست نیست.

بازغی با اعتقاد بر اینکه این‌گونه مالیات دادن بدون ارائه خدمات دولتی، موضوع را غیرواقعی می‌کند، گفت: من دو روز اداره مالیات بودم و رسماً  ۲۰ میلیون تومان گرفتند؛ بدون اینکه بپرسد میزان درآمد من چقدر است! وقتی هم سؤال می‌کنم چرا این رقم؟ می‌گو‌یند حدس ما این است که درآمدتان بالاست.

وی ضمن تأکید بر اینکه مخالفتی با پرداخت مالیات ندارد به شرط ارائه خدمات در ساز و کاری شفاف، گفت: واقعاً طلافروش هم این مقدار مالیات می‌دهد؟ باید بدانند که هنرمند شغل خدماتی دارد و نه بازاری با توجه به اینکه جای ما کاملاً مشخص است یعنی یا در تلویزیون و یا ارشاد مشغولیم.

مشکل عدم ارائه خدمات مناسب در قبال پرداخت مالیات است

این بازیگر ضمن انتقاد بر نبود طرحی مشخص بر دریافت مالیات گفت: تلویزیون ۱۷ درصد مالیات را از تهیه‌کننده کسر می‌کند و دوباره اداره مالیات ۳۰ درصد دیگر می‌گیرد؛ بنابراین حداقل ساز و کار فعلی اخذ مالیات از ما درست نیست.

دولت الکی در ذهن مردم شبهه ایجاد نکند و ما را مقابل مردم قرار ندهد. من درحال حاضر ۳۰ درصد مالیات می‌دهم اما ما را با این بحث‌ها در مقابل مردم قرار می‌دهند، درحالیکه این حواشی درست نیست
بازغی گفت: من موافق دریافت مالیات از هنرمندان هستم ولی در مقابل باید درباره مصارف و جزئیات مالی منابع مالیاتی توضیح داده شود و موضوع شفاف باشد، اینکه مالیات یکی از منابع درآمد بودجه‌ای دولت باشد هیچ مشکلی ندارم که البته در همه دنیا نیز این موضوع رایج است./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر