logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۳۹۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اقتصادی استاندار زنجان:

اتحادیه اوراسیا دروازه جدیدی برای توسعه صادرات استان زنجان است

اتحادیه-اوراسیا-دروازه-جدیدی-برای-توسعه-صادرات-استان-زنجان-است

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت ایجاد شده با عضویت در اتحادیه اوراسیا گفت: اتحادیه اوراسیا دروازه جدیدی برای توسعه صادرات استان زنجان بوده که امیداریم از این ظرفیت بتوانیم استفاده کنیم.

فرامرز نیک سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد پیوستن ایران به اتحادیه اوراسیا اظهار کرد: ایران برای عضویت در این اتحادیه پذیرفته شده است و این موضوع برای همه استانها از جمله استان زنجان هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم از این ظرفیت بتوانیم با نحو احسن استفاده کنیم چون قرار است تعرفه‌های واردات و صادرات را حذف کنند و این می‌تواند برای توسعه تجارت دو طرفه کشورهای بسیار موثر باشد.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در قدم اول بالغ بر 95 درصد از تعرفه‌‌ها را حذف کردند و تنها 5 درصد مانده است و هدف‌گذاری شده تا این امر تا 100 درصد تحقق یابد.

وی عنوان کرد: بر این اساس همه استانها به تناسب توانمندیهای خودشان باید این کشورها را به عنوان هدف تجاری خود ببینند و برنامه‌های خود را در این راستا دنبال کنند.

بیشتر بخوانید:

چرا ارز صادرات به کشور برنمی‎گردد؟

نیک‌سرشت در مورد برنامه‌ استان در راستای استفاده از این ظرفیت ایجاد شده بیان کرد: در کار گروه صادرات و تشویق صادرکنند باید اتفاق بیفتد و دولت نمی‌تواند به این موضوع ورود داشته باشد.

وی عنوان کرد: زیرساخت‌ها باید فراهم شود و هیئت‌های تجاری توسط اتاق بازرگانی تعبیه شود و این هیئت‌ها برای آشنایی به این کشورها اعزام شوند و همچنین از هیئت‌های تجاری عضو این اتحادیه برای حضور در زنجان دعوت شوند.

معاون اقتصادی استاندار زنجان ابراز کرد: از سازمان‌ توسعه تجاری کشور می‌توانیم در توسعه روابط تجاری کمک بگیریم و همچنین از سفارتخانه‌های مستقر در کشورهای عضو این اتحادیه نیز می‌توان در این زمینه کمک گرفت.

وی در مورد تاثیر روابط تجاری با این کشورها افزود: قطعا افزایش روابط تجاری با این کشورها برای استان تاثیرگذار خواهد بود چرا که افزایش صادرات مهمترین سیاست کشورهای مختلف و توسعه یافته است.

نیک‌سرشت عنوان کرد: صادرات مزایای زیادی برای کشورها دارد و افزایش صادرات منجر به رونق تولید و افزایش درآمدها و حفظ فرصت‌های شغلی می‌شود و حلقه توسعه اقتصاد موضوع صادرات است.

وی ابراز کرد: توسعه پایدار و فراگیر بدون توسعه صادرات اتفاق نمی‌افتد و این موضوع مهمی برای کشور و همچنین استان ما است که حتما باید کشورهای خارجی را هدفگذاری کرده و سهمی برای استان داشته باشیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر