logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۳۹۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرعامل بیمه سلامت:

پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه‌شدگان تا بهمن‌ماه راه‌اندازی می‌شود/ پیاده‌سازی سامانه استحقاق سنجی در 605 بیمارستان دولتی

پایگاه-اطلاعات-برخط-درمان-بیمه‌شدگان-تا-بهمن‌ماه-راه‌اندازی-می‌شود-پیاده‌سازی-سامانه-استحقاق-سنجی-در-605-بیمارستان-دولتی-

مدیرعامل بیمه سلامت بابیان اینکه پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه‌شدگان کشور یکی از آرزوهای سازمان بیمه است گفت: پایگاه اطلاعات برخط درمان بیمه‌شدگان کشور تا بهمن‌ماه راه‌اندازی می‌شود.

 

به گزارش موج رسا; طاهر موهبتی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به جامعه آماری تحت پوشش بیمه سلامت، اظهار کرد: ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت به ۵ صندوق حمایتی خدمات ارائه می کند، ابراز کرد: صندوق کارکنان دولت، صندوق بازنشستگان دستگاه های دولتی٬ دانشجویان و طلاب، ایثارگران، افراد تحت پوشش بهژیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و... از صندوق های تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به بیمه روستاییان، تصریح کرد: ۲۲میلیون نفر تحت پوشش این نوع بیمه هستند و این بیمه شامل ساکنان روستاها و شهر های زیر ۲۰ هزار خانوار است.

وی با اشاره به حجم حمایت های بیمه سلامت، عنوان کرد: در بسته خدمات دارویی بیمه سلامت ۲هزار و ۴۵۰ نوع دارو و ۴ هزار و ۸۰۰ خدمت و ۴۷ هزار لوازم مصرفی و تجهیزات پزشکی تحت پوشش بیمه سلامت است.

موهبتی با بیان اینکه ۹۰درصد هزینه های درمان در صورت بستری شدن ییمار تحت پوشش پرداخت می شود، ادامه داد:۷۰درصد هزینه ها برای جراحی و درمان های سرپایی به بیمارن پرداخت می شود.

وی با اشاره به تعداد مراجعه‌کنندگان استفاده‌کنندگان از خدمات بیمه سلامت، تصریح کرد: در سال 96، 190 میلیون بار مراجعه به مراکز تحت قرارداد بیمه سلامت صورت گرفته است.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به رفع همپوشانی‌های موجود در بیمه ها، ابراز کرد: تا به امروز 2 میلیون 400 هزار نفر رفع همپوشانی داشته‌ایم و به دلیل رفع همپوشانی‌ها  تعداد مراجعه‌کنندگان در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد پایگاه اطلاعات بر خط درمان بیمه‌شدگان کشور یکی از آرزوهای کشور بود، بیان کرد: پایگاه اطلاعات بر خط درمان بیمه‌شدگان کشور تا بهمن‌ماه راه‌اندازی خواهد شد.

موهبتی با اشاره به اینکه این پایگاه اطلاعات یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اطلاعات حوزه درمان است، عنوان کرد: با راه‌اندازی این پایگاه اطلاعات هم‌پوشانی بیمه‌ها به حداقل خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

بیمه سلامت استان زنجان 100 میلیارد تومان بدهی دارد/ اما و اگرهای بیمه سلامت در بیمارستانهای خصوصی/ مردم برای خدمات مراکز غیردولتی باید دست به جیب شوند

وی با اشاره به سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت، ادامه داد: امروز سامانه استحقاق سنجی در 605 بیمارستان دولتی کشور پیاده‌سازی شده است و استحقاق سنجی در حوزه دارو نیز انجام می شود.

مدیرعامل بیمه سلامت بابیان اینکه نسخه الکترونیک یکی از مأموریت‌های ما بوده است، افزود: نسخه الکترونیکی در 235 شهرستان کشور در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه در راه اندازی نسخه‌ها الکترونیک از طرح‌های مشوق برای بیمه‌ها استفاده می‌کنند تصریح کرد: برای سرعت پیدا کردن راه‌اندازی نسخه‌های الکترونیک تسهیلات بانکی در اختیار بیمه‌ها قرار داده می‌شود.

موهبتی با اشاره به پیشرفت خوب رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های بستری در استان زنجان ،بیان کرد: 450 بیمارستان تحت پوشش است و تا پایان سال تمام بیمارستان‌های دولتی به این سیستم مجهز خواهد شد.

وی بابیان کرد: در بیمه سلامت 1400 نوع خدمت تصویربرداری از اعضای بدن ارائه می‌شود ولی با راه‌اندازت دستگاه‌های جدید کسی تا 6 ماه بعد از تصویربرداری از یک عضو امکان تصویربرداری مجدد از عضو دیگر را ندارد.

مدیرعامل بیمه سلامت با بابیان اینکه قبل از اصلاح سیستم، سونوگرافی از زنان باردار بیشترین هزینه‌ها را برای بیمه سلامت داشت، افزود: بعد از اصلاح دستگاه‌ها این هزینه سونوگرافی به رتبه هفتم کاهش یافت.

وی بابیان اینِ 80 درصد هزینه‌های دارو در سامانه تهیه دارو پرداخت می‌شود، بیان کرد: سامانه تیتک در سال گشته در 5 میلیون مراجعه 500 هزار بار جلوی تحویل دارو را گرفته بود.

موهبتی بابیان اینکه با پرونده‌ای کردن بیماری‌های خاص یکی از اقدمت بیمه سلامت بوده است، خاطرنشان کرد: همین کار باعث کاهش قاچاق دارو شد.

وی با اشاره به بدهی‌های بیمه سلامت به داروخانه‌ها، ابراز کرد: در سال 98 تا شهریورماه تمام بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌های بخش خصوصی پرداخت‌شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر