logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی :

ایجاد اشتغال با پرداخت وام محقق نمی شود/ مجلس، دولت را مجبور به ممانعت از واردات کالاهای غیر ضروری کند

ایجاد-اشتغال-با-پرداخت-وام-محقق-نمی-شود-مجلس،-دولت-را-مجبور-به-ممانعت-از-واردات-کالاهای-غیر-ضروری-کند

کارشناس مسائل اقتصادی ایجاد فرصتهای شغلی را یک فرآیند دانست و گفت: اشتغال  خروجی یک زنجیره است که تنها با پرداخت وام نمی توان ایجاد اشتغال کرد.

حسین محمدی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: اشتغال ناشی از بهبود شرایط کلان اقتصاد است چرا که با وام نمیتوان اشتغال ایجاد کردو برای ایجاد اشتغال باید زنجیره تولید بهبود پیدا کند و با اصلاح چرخه می‎توان در پایان انتظار ایجاد شغل را داشت.

وی تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و رسیدن به اهداف اشتغال زایی در کشور بایستی زیرساختهای تولید از جمله نظام بانکی، گمرک، مالیات و بیمه بهبود یابد و فروش کالا از طریق تحریک تقاضا تضمین شود.

عضو هئیت علمی دانشگاه زنجان افزود: در حال حاضر یکی از معضلات و مشکلات تولیدکنندگان وفور قوانین مختلف، متعدد و گاهی متضاد است.

محمدی خاطرنشان کرد: قوانین مالیاتی، بیمه ای، گمرکی، ارزش افزوده و ... قوانین حمایتی از تولید نیستند و معمولاً با نگاه سخت گیرانه نسبت به تولید و تولیدکننده وضع شده اند که برای حل این مشکل نیازمند اقدام انقلابی و جهادی مجلس هستیم.

این کارشناس مسائل اقتصادی دومین وظیفه مجلس در چارچوب بیانات ابتدای سال رهبر معظم انقلاب  را ایجاد حرمت قانونی برای واردات کالاهایی دانست که مشابه داخلی دارند.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری برای جلوگیری از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی و عدم توجه و اقدام مناسب در این زمینه، به نظر می‎رسد اگر مجلس در اقدام به اقتصاد مقاومتی جدیت دارد باید دولت را مجبور به ممانعت از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی کند./ک

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر