logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۳۸۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد

انهدام باند فیشینگ در زنجان با بیش از 100 فقره کلاهبرداری

انهدام-باند-فیشینگ-در-زنجان-با-بیش-از-100-فقره-کلاهبرداری

فرمانده انتظامی استان زنجان در مورد مقابله با کلاهبرداریهای اینترنتی در زنجان گفت: باند فیشینگ با بیش از 100 فقره کلاهبرداری در زنجان منهدم شد.

به گزارش موج رسا; سردار رحیم جهانبخش امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پي وصول پرونده ای و مراجعه حضوری فردی با موضوع کلاهبرداري سایبری موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان مجرب پلیس فتا استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي استان زنجان افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد متهمان با ارسال پیامک به افراد و هدایت قربانیان به درگاه‌های جعلی بانکی، پس از سرقت اطلاعات کارت بانکی کاربران در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز  از حساب آنها می کردند.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهمان در یکی از استان‌های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن هماهنگی قضایی تیمی از کارآگاهان این پلیس به محل سکونت نامبرده‌ها مراجعه و با توقیف کلیه ادله‌های دیجیتالی تعداد 8 نفر را دستگیر کردند.

سردار جهانبخش گفت: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی ولی پس از مواجهه ‌شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به بیش از 100 فقره کلاهبرداری از طریق سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) در کل کشور  اعتراف کردند.

سردار جهانبخش در ادامه با اشاره به اینکه متهمان بیش از 20 میلیارد ریال از افرداد متعدد در کل کشور  کلاهبرداری کردند، بیان کرد: علی‌رغم اینکه پلیس فتا بارها در خصوص این شگرد کلاهبرداری به‌شهروندان از طریق رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها اطلاع رسانی کرده است، ولی همچنان شاهد فریب مردم  و گرفتار شدن در دام کلاهبرداران با ترفندهای مختلف هستیم.

فرمانده انتظامي استان زنجان با اشاره به اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق فیشینگ باشند، تصریح کرد: مجرمان از طریق فیشینگ یک وب‌سایت جعلی شبیه آدرس اصلی می‌سازند و شهروندان باید دقت داشته باشند که خودشان حتماً لینک اصلی بانک را وارد نمایند و به لینک‌های ارسالی توجه نکنند.

سردار جهانبخش با اشاره به معرفی متهمان این پرونده بزرگ فیشینگ در غرب کشور  به مقام قضائی از شهروندان خواست از رمزهای پویا یک بار استفاده کننده و  اگر کسی درخواست اجاره کارت بانکی کرد احتمال اقدامات مجرمانه از طریق فیشینگ و  پولشویی متصور است و به هیچ عنوان این کار را انجام ندهند.

فرمانده انتظامی استان زنجان در پایان به شهروندان توصیه کرد، دقت لازم داشته باشند که آدرس‌های پرداخت الکترونیکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع شود، در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند، خریدهای خود را در صفحات دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند و به محض رصد هرگونه صفحه مشکوک، آن را در سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی  www.cyberpolic.ir  گزارش کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر