logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۳۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدير رفاه و امور اجتماعي استان زنجان:

نبود مجموعه ورزشی کارگری در شهرستان‎های ایجرود و سلطانیه/ سالن‌های ورزشی چند منظوره برای کارگران رایگان نیست

نبود-مجموعه-ورزشی-کارگری-در-شهرستان‎های-ایجرود-و-سلطانیه-سالن‌های-ورزشی-چند-منظوره-برای-کارگران-رایگان-نیست

مدير رفاه و امور اجتماعي اداره تعاون، کار و رفاه‎اجتماعیاستان زنجان گفت: در دوشهرستان ایجرود و سلطانیه مجموعه ورزشی کارگری وجود ندارد.

مجتبی بازرگان امروز در گفت‎وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد مجموعه‌های ورزشی چند منظوره برای کارگران در استان اظهار داشت: در شهرستان‌های ابهر، خرمدره، طارم و خدابنده و نیز مرکز استان دارای مجموعه‎های ورزشی برای کارگران هستیم .

وی تصریح کرد: در طی سال گذشته نیز مجموعه ورزشی کارگران در شهر دندی به بهره‎برداری رسیده است.

مدير رفاه و امور اجتماعي اداره تعاون، کار و رفاه‎اجتماعی استان زنجان در پاسخ به رایگان نبودن امکان استفاده از فضاهای ورزشی برای قشر کارگری ابراز کرد: برای تامین هزینه های جاری و نیز نگهداری از فضاهای ورزشی این مجموعه های ورزشی به پیمانکاران واگذار شده است که بتوان با ایجاد درآمد هزینه ها را پوشش داد.

وی گفت: استفاده کارگران از مجموعه‌های ورزشی با توجه به واگذاری این مجموعه‎های ورزشی به پیمانکاران و هئیت امنایی بودن این سالن‌های ورزشی رایگان نبوده است و مبلغی از کارفرمایان در این خصوص اخذ می‌شود.

بازرگان درباره میزان رضایت کارگران از خدمات ارائه شده توسط مجموعه بیان کرد: میزان رضایت کارگران باید سنجیده شود ولی در این باره اقدامی توسط این معاونت انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مجموعه های ورزشی کارگری به صورت هئیت امنایی اداره می‎شود، خاطرنشان کرد: در راستای بهره‎مندی کارگران استان از مجموعه‎های ورزشی نیز تسهیلاتی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است.

مدير رفاه و امور اجتماعي اداره تعاون، کار و رفاه‎اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: براساس تبصره 2 ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که واحدهای تولیدی در راستای ارتقای مهارت و سلامت کارکنان خود، مراکز آموزشی و ورزشی ایجاد کرده یا در این خصوص هزینه کنند ،با اعلام وزارت کار و امور اجتماعی می‌توانند ۱۰ درصد عوارض موضوع بند «الف» ماده ۳۸ را تا سقف هزینه صورت گرفته درخواست استرداد کنند.

بازرگان یادآور شد: کارفرمایان می توانند از این تبصره قانونی استفاده کنند و تمام هزینه‎های پرداخت شده برای ورزش کارگران خود را دریافت کنند که همین امر می‎تواند مشوقی برای توسعه ورزش کارگران باشد./ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر