logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۳۸۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

تولید پلاستیک بازیافتی با زائدات موز

تولید-پلاستیک-بازیافتی-با-زائدات-موز

مردم برای پوست موزهای خریداری شده از بازار معمولا کارکردی متصور نیستند و آنها را دور می ریزند، اما حالا مشخص شده که پوست موز برای تولید پلاستیک دوستدار محیط زیست قابل استفاده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه نیوسوت ولز استرالیا موفق به استفاده از پوست و ضایعات موز برای تولید نوعی پلاستیک شده اند که در طبیعت تجزیه شده و موجب ایجاد آلودگی نمی شود.

 

بررسی ها نشان می دهد که از کل محصول موز تولیدی در دنیا تنها ۱۲ درصد از آن مورد استفاده قرار گرفته و بقیه در قالب ضایعات دور ریخته می شود. پیش از این از پوست موز در صنعت نساجی نیز استفاده شده بود و حالا این بخش از موز کارکردهای دیگری یافته است.

محققان استرالیایی با طراحی فرایندی خاص که شامل خرد کردن، حرارت دادن و تبدیل پوست موز به پودری خاص است و در نهایت افزودن مجموعه ای از نانوفیبرهای سلولزی به این ترکیب توانسته اند از موز ورقه های پلاستیکی بسازند. از این ورقه ها می توان برای تولید کیسه های پلاستیکی و نیز بسته بندی مواد غذایی استفاده کرد. آنان هم اکنون در تلاش به منظور یافتن شرکای تجاری به منظور تولید انبوه کیسه های پلاستیکی بازیافتی بدین روش هستند./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر