logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۳۸۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

FATF با خلا اعتباری رو به روست

FATF-با-خلا-اعتباری-رو-به-روست

کارشناس حوزه‌ جرم مالی و امنیت ملی اندیشکده RUSI گفت: ما باید در مورد سطح بی‌اعتمادی نسبت به ماهیت کاری که استانداردهای FATF اساسا در حوزه خدمات مالی انجام می‌دهند، صادق باشیم. کلی پول است، کلی نیروی انسانی است و ما سوال میکنیم نتیجه‌ این همه ظرفیت های FATF چیست؟

به گزارش موج رسا; متیو ردهد کارشناس حوزه‌ جرم مالی و امنیت ملی اندیشکده RUSI که از اندیشکده‌های با سابقه‌ انگلیسی در حوزه‌ مطالعات بین‌الملل و امنیتی است، در گفت‌وگو با تامسون رویترز در انتقاد از عملکرد FATF گفت: ما باید در مورد سطح بی‌اعتمادی نسبت به ماهیت کاری که استانداردهای FATF اساسا در حوزه خدمات مالی انجام می‌دهند، صادق باشیم. کلی پول است، کلی نیروی انسانی است، و ما سوال میکنیم نتیجه‌ [این همه ظرفیت های FATF] چیست؟ این وظیفه‌ FATF است نشان دهد که چکار دارد می‌کند وگرنه FATF با شکاف اعتباری مواجه می‌شود.

به گزارش فارس، گروه ویژه اقدام مالی FATF یک نهاد بین‌الدولی است که در عرصه‌های مقابله با پولشویی، تامین مالی تروریسم و تامین مالی اشاعه استاندارد و راهنما تولید می‌کند. علاوه بر این، این نهاد بر اساس شاخص‌ها و معیارهای تولیدی خود اقدام به ارزیابی ساختار مالی کشورهای جهان نموده و آنها را از نظر ریسک پولشویی در سه سطح سفید، خاکستری و سیاه سطح‌بندی می‌کند./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر