logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۴
[ شناسه خبر : ۱۳۷۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

3 هکتار از رودخانه آپار چای ایجرود رفع تصرف و لایروبی شد/ مشکلی در رودخانه‌ها در سطح استان نداریم

3-هکتار-از-رودخانه-آپار-چای-ایجرود-رفع-تصرف-و-لایروبی-شد-مشکلی-در-رودخانه‌ها-در-سطح-استان-نداریم

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای شهرستان زنجان با اشاره به اینکه رفع تصرف و لایروبی از اولویت برنامه‌های آب منطقه‌ای زنجان است گفت: 3 هکتار از رودخانه آپار چای ایجرود بازگشایی و رفع تصرف و لایروبی شد.

محمود سرمستی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: امسال در عملیات بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و سیلابها در زنجان مسیر گاوازنگ و پایین کوه تا خود شهر زنجان آزاد سازی شد تا در مواقع وقوع سیل آب وارد سطح شهر نشود.

وی ابراز کرد: اطراف رودخانه روستای همایون نیز آزاد سازی شده و در حال حاضر نیز این عملیات در شهرستان سلطانیه در حال اجرا است.

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای شهرستان زنجان همچنین خاطر نشان کرد: در این شهرستان رودخانه بوئیین آزاد سازی سه کیلومتر انجام شده و ادامه آزاد سازی این رودخانه با در اختیار داشتن ماشین آلات راهداری نیز انجام شده است.

وی ابراز کرد: آزاد سازی، بازگشایی و لایروبی بیش از 3 هکتار از رودخانه آرپا چای بخش حلب در شهرستان ایجرود از دیگر عملیات بازگشایی رودخانه‌ها بود که به اتمام رسید.

بیشتر بخوانید:

مسیر رودخانه‌های پرخطر و سیلاب‌ها در زنجان بازگشایی شدند

سرمستی با اشاره به بازگشایی مسیر رودخانه آرپا چای که شامل قطع اشجار، قلع و قمع اعیانی های احداث شده و لایروبی بستر رودخانه است، عنوان کرد: متاسفانه طی سالیان گذشته برخی افراد متخلف نسبت به تصرف بستر رودخانه مذکور با کاشت درخت و احداث دیوار و اعیانی و انسداد مسیر رودخانه اقدام کرده بودند.

وی بیان کرد: با بررسی ها کارشناسی و مطالعات انجام شده حد و حریم بستر رودخانه تعیین و نسبت به  تسلیم اخطاریه به متصرفین اقدام و دستور قضایی اخذ و با هماهنگی نیروی محترم انتظامی و همکاری پیمانکار مربوطه نسبت به قطع بیش از 600 اصله درخت و بازگشایی بیش از 3 هکتار از اراضی بستر رودخانه و لایروبی به طول 4  کیلومتر طی 14 روز اقدام شد.

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای شهرستان زنجان خاطر نشان کرد: بازگشایی مسیر رودخانه آرپا چای با اطلاع رسانی توسط همکاران این امور و  توجیه ساکنین و مشخص کردن مخاطرات سیل و لزوم بازگشایی مسیر رودخانه بدون هیچ گونه ممانعتی، اجرا شد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر