logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۳۶۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان:

اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری و دانشجویی ققنوس بهمن ماه در زنجان برگزار می شود/ هنر یکی از ابزارهای گسترش تفکر بسیجی و انقلابی

اختتامیه-جشنواره-فرهنگی،-هنری-و-دانشجویی-ققنوس-بهمن-ماه-در-زنجان-برگزار-می-شود-هنر-یکی-از-ابزارهای-گسترش-تفکر-بسیجی-و-انقلابی

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان از برگزاری اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری و دانشجویی ققنوس بهمن ماه در زنجان خبرداد.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل صابری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره فرهنگی، هنری و دانشجویی ققنوس، اظهار کرد: جشنواره ققنوس یک جشنواره دانشجویی است که به‌صورت سراسری در کل کشور برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه مرحله استانی این جشنواره توسط معاونت فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان زنجان برگزارمی شود، ابراز کرد: اختتامیه این جشنواره در بهمن‌ماه و در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از ابزارهایی که موجب گسترش تفکر بسیجی و انقلابی می شود هنر است، تصریح کرد: هنر انقلابی و متعهدی که در راستای آرمان‌ها نظام اسلامی قرار گیرد یکی از رویکرد های این جشنواره است.

وی با اشاره به سیاست‌های بسیج دانشجویی در خصوص هنر، عنوان کرد: حمایت از هنرها، سبک‌ها و مکاتب هنری اصیل ایرانی اسلامی و ریشه‌دار مدنظر  بسیج دانشجویی است.

 وی با اشاره به شرایط حاکم بر دانشگاه ها و کشو ابراز کرد: در شرایط کنونی یکی از مأموریت‌های بسیج دانشجویی در این راستا قرارگرفته است.

صابری بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که ما در موضوعات هنری با ظرفیت دانشجویی داریم، سازماندهی و جریان دهی ضعیف در حوز هنر انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: هدف برگزاری این جشنواره ترویج گفتمان انقلاب اسلامی به زبان هنر است.

وی بیان کرد: کشف استعدادهای هنری دانشجوی بسیجی و متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و حمایت از آن‌ها، ترویج روحیه انقلابی و حماسی در محیط دانشجویی، ذهنیت دادن به این قشر،  جریان دادن به تولیدات و تفکرات سایر دانشجویان هنرمند‌ از رویکرد های این جشنواره است.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان با بیان اینکه نقش دانشجو به‌طور اعم و دانشجوی بسیجی به‌طور اخص  در پیشبرد فرهنگ و هنر جامعه و اعتلای فرهنگ هنری جامعه و جریان سازی بسیار اهمیت دارد، ادامه  داد: بسیاری از جریان‌های هنری در دانشگاه رغم خورده است و از این جهت در تلاش هستیم که انسجام در حوزه هنر دانشجویی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به زمان‌بندی‌های جشنواره استانی ققنوس، تصریح کرد: فراخوان این جشنواره از امروز با همین جلسه خبری شروع می‌شود.

صابری بابیان اینکه جامعه هدف جشنواره ققنوس دانشجویان واحدهای دانشگاهی استان هستند، ادامه داد: 46 هزار دانشجو در سطح استان در 21 واحد دانشگاهی جامعه هدف این جشنواره هستند.

وی با اشاره به اینکه زمان ارسال آثار به جشنواره از آذرماه تا دی‌ماه می‌باشد، ادامه داد: در آخر دی‌ماه اولین بازبینی اثر انجام می‌شود و در بهمن‌ماه داوری آثار شروع می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان خاطر نشان کرد: در ایام‌الله دهه فجر اعلام نتایج و اختتامیه این جشنواره و متناسب با فضای دانشجویی انجام می‌شود.

وی با اشاره به ارسال آثار برگزیده استانی تا پایان اسفندماه به دبیرخانه کشوری جشنواره قنونس، تصریح کرد: در بهار سال 1399 جشنواره کشوری ققنوس دریکی از استان‌ها برگزار می شود.

صابری با اشاره به موضوعات جشنواره هنری ققنوس، عنوان کرد: روال این جشنواره بر موضوع آزاد است ولی برخی موضوعات از طرف معاونت فرهنگ‌سازی برای این جشنواره پیشنهاد شده است.

وی با اشاره به موضوعات پیشنهادی معاونت فرهنگ‌سازی بسیج دانشجویی استان زنجان، تصریح کرد: ادبیات با تمامی زیر شاخه ها و با اولویت شعر کلاسیک، شعر نو، داستان کوتاه و داستان بلند، عدالت‌خواهی دانشجویی، آسیب‌های اجتماعی، مشکلات دانشجویی و دانشگاهی، اقتصاد مقاومتی، تحریم ظالمانه، دفاع مقدس، وفاق اجتماعی ایران، محور مقاومت، سبک زندگی ایرانی اسلامی، استکبارستیزی، حمایت از تولید، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گام دوم، یمن، چهل‌سالگی بسیج و فرهنگ و هویت شهروندی از موضوعات پیشنهادی در این جشنواره است.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان بیان کرد: هنرهای تجسمی، ادبیات نمایشی در بخش فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌ای، فیلم کوتاه، پویانمایی، تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، استند آب کمدی و موسیقی با زیررشته‌ها نیز در این جشنواره مطرح است.

صابری بابیان اینکه موضوع این جشنواره آزاد است، عنوان کرد: پیشنهاد‌ها ارائه‌شده برای حرکت ذهنیت دانشجویان در یک راستا است تا آثار تولیدی قابلیت تجمیعی و عرضه به عموم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مداحی یکی از موضوعات جشنواره استانی ققنوس است، ادامه داد: با توجه به زمینه و ظرفیتی که در استان داریم و به‌عنوان پایتخت شور و شعور حسینی این‌ موضوع در جشنواره استانی زنجان مهم است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر