logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۱۳۶۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل هواشناسی استان زنجان:

بارش برف در برخی نقاط استان زنجان از روز شنبه

بارش-برف-در-برخی-نقاط-استان-زنجان-از-روز-شنبه

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از بارش برف در برخی نقاط استان از شنبه 25 آبان ماه خبر داد.

به گزارش موج رسا; رسول همتی اظهار کرد: با نفوذ سامانه بارشی فعالی به استان که با ریزش هوای سردی همراه خواهد شد، وضعیت جوی استان طی روزهای آینده دستخوش تغییرات عمده می شود.

وی با اشاره به ورود موج بارشی به استان زنجان از روز جمعه 24 آبان ابرازکرد: از روز شنبه 25 آبان شاهد بارش برف و باران دربخش هایی از استان هستیم که به مروز اغلب مناطق استان را دربر خواهد گرفت.

وی با بیان این که از روز جمعه شاهد افت تدریجی دما در استان هستیم تصریح کرد: وضعیت جوی استان از شنبه 25 آبان آسمانی ابری و مه آلود توام با هوای سرد و وزش بادهای تند است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به بارش برف در مناطق کوهستانی عنوان کرد: در اغلب مناطق استان شاهد یخبندان و کولاک برف در جاده های کوهستانی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مناطق شهری نیز احتمال بارش اولین برف پاییزی وجود دارد، خاطر نشان کرد: با بارش اولین برف پاییزه، در مناطق شهری لغزندگی معابر عمومی و اختلال در تردد برون شهری انتظار می رود.

همتی با بیان اینکه وسعت فعالیت این سامانه زیاد است به کشاورزان هشدار داد: حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و پیشگیری از یخ زدگی لوله ها و مخازن آب در معرض هوا را در نظر داشته باشند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان از لزوم تنظیم دمای انبارها، گلخانه ها، مراکز دامداری ها و مرغداری ها خبر داد و تصریح کرد: مدیران پروژه از ادامه بتن ریزی صرفنظر کنند.

//ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر