logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۳۵۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان:

بدنبال تکمیل زنجیره تولید ماهی در استان زنجان هستیم/ پایانه آبزیان در استان زنجان باید راه اندازی شود

بدنبال-تکمیل-زنجیره-تولید-ماهی-در-استان-زنجان-هستیم-پایانه-آبزیان-در-استان-زنجان-باید-راه-اندازی-شود

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به بالا بودن میزان تولید ماهی در استان زنجان به ویژه در ماهنشان گفت: برای استفاده از ظرفیت موجود استان بدنبال تکمیل زنجیره تولید ماهی در استان زنجان هستیم.

منصور حقی راد در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; تکمیل زنجیره تولید ماهی را از برنامه ها استانی دانست و اظهار کرد: ایجاد پایانه آبزیان در زنجان یا در خود ماهنشان که قطب تولید ماهی در شمالغرب کشور است به تکمیل این زنجیره بسیار کمک می کند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد واحدهای فرآوری آبزیان در شهرستان ماهنشان حمایت لازم صورت می گیرد و همه زمینه ها برای حضور سرمایه گذار فراهم است.

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان همچین با اشاره به اینکه برای اجرای سیستم مکانیزاسیون در مزارع ماهی ابراز کرد: برای اجرای این طرح در استان زنجان اعتبار ارائه می شود و پرورش دهندگان میتوانند با استفاده از این اعتبارات سیستم مکانیزاسیون را در مزارع خود راه اندازی کنند.

وی با اشاره به اینکه همه واحدهایی که در استان زنجان در زمینه تولید بچه ماهی در استان هستند به سیستم مکانیزاسیون مجهز هستند افزود: با استفاده از سیستم مکانیزاسیون در واحدهای تولیدی بچه ماهی داروهای و آنتی بیوتیک های مصرفی کنترل میشود و تولید با کیفیت اتفاق می افتد.

حقی راد تصریح کرد: شهرستان ماهنشان با بیشترین تولید ماهی رتبه نخست در استان زنجان را به خود اختصاص داده است و به قطب تولید ماهی شمالغرب کشور معرف است.

بیشتر بخوانید:

اشتغال حدود 4 هزار نفر در مزارع پرورش ماهی در استان زنجان

مدير امور شيلات و آبزيان استان زنجان خاطرنشان كرد: منابع آب هاي طبيعي و نيمه طبيعي، رودخانه ها و سدهاي خاكي محل توليد آبزيان استان است.

حقي راد با تاکید براینکه بيش از 2 هزار و 100 نفر در زمينه پرورش ماهيان سردآبي و گرم آبي در استان زنجان به صورت مستقيم فعالیت می کنند گفت: شهرستان هاي ماهنشان، زنجان، ايجرود، طارم، خدابنده، ابهر، سلطانيه و خرمدره به ترتيب بيشترين توليد ماهيان سردآبي و گرم آبي استان زنجان را دارند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر