logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۳۵۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

واردات نامتعارف روغن زیتون، زیتون‌کاران زنجانی را متضرر کرده است/ موضوع جلو‌گیری از واردات روغن زیتون در دست پیگیری است

واردات-نامتعارف-روغن-زیتون،-زیتون‌کاران-زنجانی-را-متضرر-کرده-است-موضوع-جلو‌گیری-از-واردات-روغن-زیتون-در-دست-پیگیری-است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به موضوع واردات نامتعارف روغن زیتون گفت: این موضوع باعث شده کشاورزان فعال در این حوزه متضرر شوند.

به گزارش موج رسا; جواد تاراسی امروز در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با اشاره به واردات واردات روغن زیتون و کاهش چشمگیر قیمت این محصول در استان زنجان اظهار کرد: این موضوع در استان زنجان پیگیری می‌شود تا از واردات روغن زیتون از کشور‌های همسایه اتفاق بیفتد تا محصولات زیتون‌کاران در استان قیمت منطقی در بازار عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه در حدود 40 تا 50 درصد زیتون کشور در استان زنجان تولید می‌شود عنوان کرد: سطح زیر کشت زیتون نسبت به خیلی از استانها بالا بوده و این موضوع باعث شده استان زنجان در تولید زیتون رتبه نخست را داشته باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه جلوگیری از واردات زیتون را به جد پیگیر هستیم تا کشاورزان متضرر نشوند افزود: این موضوع در صورت محقق شدن اصپطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فعالیت 32 واحد صنایع تبدیلی زیتون در طارم

ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید براینکه در موضوع صادرات باید نیاز بازار کشورهای هدف صادراتی را داشته باشیم و براساس آن تولید و صادرات داشته باشیم عنوان کرد: برای رونق صادرات باید صادرکنندگان موضع نیاز بازار کشورهای هدف صادراتی را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی بیان کرد: با این شناخت تولید کنندگان می‌توانند در موضوع صادرات برنامه‌ریزی درستی داشته باشند افزود: اگر تولید با صلایق باراز نباشد قطعا در عرضه دچار مشکل خواهند شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بلا تاکید بر تخصیص ارز برای صاردات از طریق ارز نیمایی خاطر نشان کرد: این در حالی است که تامین ارز از حاصل از صادرات بسیار موثرتر است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر