logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۳۴۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

2 هزار مدد جوی کمیته خودکفا می شوند

2-هزار-مدد-جوی-کمیته-خودکفا-می-شوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مشابه سال گذشته امسال نیز 2هزار مددجوی کمیته امداد خودکفا می‌شوند.

به گزارش موج رسا; سیدمرتضی بختیاری عصر پنج شنبه در حاشیه مراسم تحویل نمادین خودرو به مددجویان طرح‌های اشتغال که در محل اداره‌کل کمیته امداد استان زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان, اظهار کرد: عملکر کمیته امداد باعث ایجاد اشتغال و خودکفایی در جامعه هدف شده است و نباید اجازه انحراف محل مصرف تسهیلات اعطایی را بدهیم.

وی با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی برای بیش از ۲هزار مددجوی زنجانی در سال گذشته، ابراز کرد: امسال نیز 2هزار مددجوی دیگر خودکفا می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه در سال گذشته برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی شد، تصریح کرد: یکی از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) برنامه ‌ریزی برای ایجاد اشتغال است و امسال برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر توسط کمیته امداد اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) اهتمام جدی به توسعه مراکز نیکوکاری و فعالیت بیش از پیش این بخش داشته و طبق برنامه 3هزار مرکز نیکوکاری در کشور راه اندازی می شود، تصریح کرد: زنجان یکی از استان‌هایی است که در این زمینه گام‌های بلندی برداشته و توانسته است تا به امروز ۶۰ مرکز نیکوکاری را راه‌اندازی کند که در آینده این عدد به 110 مرکز نیکوکاری خواهد رسید.

بختیاری با بیان اینکه فعالیت‌های مراکز نیکوکاری به خود مردم سپرده خواهد شد، تصریح کرد: خود مردم با اشرافیت نسبت به وضعیت افراد کمک‌های لازم را ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به عقد تفاهم ‌نامه کمیته امداد با بانک مرکزی جهت اعطای تسهیلات به کارآفرینانی که اقدام به جذب نیروی انسانی خود از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره)  کنند خاطر نشان کرد: اهلیت یکی از معیارها و ملاک‌های اصلی برای اعطای تسهیلات مذکور است و امروزه ما شاهد افزایش روند اعطای این تسهیلات در کشور هستیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۶۳ هزار مددجو تحت حمایت کمیته امداد، بیان کرد: برای ایجاد این تعداد شغل ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی با اشاره به  با برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته در زمینه اشتغال‌ زایی، عنوان کرد: ۴ هزار طرح دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که با تایید آنها در سال‌جاری ایجاد ۱۷۰ هزار شغل به عنوان هدف کمیته امداد میسر می‌شود.

بختیاری با قدردانی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و همکاری های لازم با این نهاد، اظهار کرد: به گفته بانک ها مددجویان بهزیستی خوش حساب‌ترین وام‌گیرندگان در کشور هستند.

وی با اشاره به نظارت های موجود در ارائه تسهیلات ب مددجویان، ابراز کرد: اجازه هیچ گونه انحراف در هزینه کرد تسهیلات کمیته امداد را نمی دهیم.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر