logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۳۴۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیته امداد خبر داد

ایجاد سالانه ۱۰۰ هزار شغل سهم کمیته امداد و بهزیستی در برنامه ششم توسعه

ایجاد-سالانه-۱۰۰-هزار-شغل-سهم-کمیته-امداد-و-بهزیستی-در-برنامه-ششم-توسعه

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه یکی از وظلیف کمیته امداد ایجاد اشتغال است گفت: سهم کمیته امداد  در اشتغال کشور یک سوم است.

به گزارش موج رسا; سید مرتضی بختیاری امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان زنجان ضمن تبریک آغاز ولایت ولی عصر(عج) اظهار کرد: در ماده ۸۳ برنامه پنج ساله ششم به کمیته امداد و بهزیستی  ابلاغ شده است که سالانه ۱۰۰ هزار اشتغال ایجاد کنند.

وی با اشاره به بودجه کمیته امداد عنوان کرد: هفت هزار میلیارد تومان برای ایجاد شغل توسط بهزیستی و کمیته امداد پیش بینی شده که سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان آن برای کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در برنامه امسال ایجاد 170هزار شغل وجود دارد تصریح کرد: در سال گذشته کمیته امداد ۱۴۸ هزار اشتغال ایجاد کرده است.

وی با اشاره ب اینکه یک سوم اشتغال فراهم شده در کشور توسط کمیته امداد بوده است افزود: از ابتدای سال 98 تاکنون ۶۳ هزار اشتغال با یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط کمیته امداد ایجاد شده است.

بختیاری با اشاره به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در کشور خاطر نشان کرد: این تسهیلات به شرط ایجاد شغل برای ۱۰ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت می شود.

وی با اشاره به برنامه کمیته امداد در توسعه مراکز نیکوکاری خاطر نشان کرد: امسال باید سه هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور ایجاد شود که سهم استان زنجان 110 مرکز نیکوکاری است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)  با بیان اینکه ایجاد مرکز نیکوکاری از کارهای ارزشمند بوده و نتیجه تجربه چند ساله است، بیان کرد: ارائه خدمات حمایتی با رویکرد مسجد محوری برای بازگشت جایگاه اصلی مسجد انجام می شود.

وی با اشاره به طرح زندگی دوباره برای زوج هایی که متارکه کرده اند خاطر نشان کرد: این طرح در استان قم اجرا شده است و تا کنون 160 زوج که متارکه کرده بودند خانواده خود را دوباره تشکیل داده اند.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه امام خمینی یادگار های زیادی را در جامعه به جاگذاشته اند ابراز کرد: بزرگترین یادگار امام خمینی، انقلاب اسلامی است و یکی دیگر از یادگاران امام خمینی که آثار و برکات آن قابل مشاهده است کمیته امداد است

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد در زنجان بسیار فعال است و جدی کار می‌کند، عنوان کرد: این نهاد رضایت خوبی در بین مردم داشته است.

خاتمی بیان کرد: یکی از طرح های خوب کمیته امداد جمع آوری زکات فطره در مساجد و تفسیم بندی آن بین نیازمندان همان محل است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر