logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۳۴۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

مسیر رودخانه‌های پرخطر و سیلاب‌ها در زنجان بازگشایی شدند/ 285 هکتار از اراضی و بستر رودخانه‌ها در زنجان آزاد سازی شد

مسیر-رودخانه‌های-پرخطر-و-سیلاب‌ها-در-زنجان-بازگشایی-شدند-285-هکتار-از-اراضی-و-بستر-رودخانه‌ها-در-زنجان-آزاد-سازی-شد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان در مورد اقدامات انجام شده در حوزه آزاد سازی حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از خطرات احتمالی سیلاب‌ها در فصل بارش گفت: تاکنون توانستیم 285 هکتار از اراضی و بستر رودخانه‌ها در زنجان آزاد سازی کنیم.

اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص اقدامات انجام شده به منظور مهار سیلابها و کاهش خسارتهای احتمالی ناشی از سیلابها در زنجان اظهار کرد: آبگیری سدهای احداث شده و پروژه های تغذیه مصنوعی از اولویت های کاری شرکت است که نقش بسزایی در مهار و کنترل سیلاب ها دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعه حد بستر و حریم رودخانه های اصلی به طول 810 کیلومتر اقدامات انجام شده است افزود: احصای تصرفات صورت گرفته در حوزه شهری و روستایی و صدور اخطاریه برای متصرفین و همچنین هشدار برای دستگاه های متولی موضوعات مرتبط  با هماهنگی فرمانداران محترم شهرستان ها از جمله شهرداریها و اداره راه و شهرسازی اشاره کرد.

افشاری با اشاره به آزادسازی اراضی بستر رودخانه‌ها افزود: تاکنون 285 هکتار از این اراضی با همکاری مراجع ذیصلاح آزادسازی شده و 36 سازه تقاطعی غیر اصولی از جمله پل‌ها با همکاری اداره راه و شهرسازی شناسایی و تمهیدات لازم برای بالا بردن ظرفیت آبگذری آنها صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شرکت آب منطقه ای زنجان به کمک اداره راه و شهر سازی، حدود 60 دهنه از دهانه پل‌ها و حدود20 کیلومتر از مسیر رودخانه‌ها و سیلابها را لایروبی و بازگشایی کرده و این امر به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای زنجان به نشانه گذاری حد بستر و حریم رودخانه های اصلی تاکید کرد و گفت: نشانه گذاری 145 کیلومتر از رودخانه های اصلی برای رعایت حد بستر و حریم از طرف مجاورین انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: مطالعات شکست سدهای در دست اجرا و در دست بهره برداری نیز از دیگر اقدامات پیشگیرانه در بحث سیلاب بوده که در حال انجام است.

افشاری در خصوص هشدارهای سیل و شکست سدها تصریح کرد: علائم هشدار سیل و طغیان رودخانه ها و غیره در شهرستانها و محل‌های حادثه خیز با نصب بنر و یا از طریق پیامک و فضای مجازی صورت گرفته و در شهرستانها با همکاری فرمانداریها و در شهر زنجان با همکاری شهرداری زنجان در برخی از نقاط پر تردد، این بنرها نصب شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر