logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۳۳۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود‏ در مجلس:

نسبت غیر بومی به بومی در معدن انگوران 60 به 40 است/ ماهنشان با تامین مهمترین ذخایر کشور از شکوفا شدن باز مانده است

نسبت-غیر-بومی-به-بومی-در-معدن-انگوران-60-به-40-است-ماهنشان-با-تامین-مهمترین-ذخایر-کشور-از-شکوفا-شدن-باز-مانده-است

نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود‏ در مجلس با اشاره به موضوع توسعه شهرستان ماهنشان گفت: ماهنشان با وجود تامین مهمترین ذخایر معدنی کشور از شکوفا شدن باز مانده است.

به گزارش موج رسا; سیدمرتضی خاتمی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان که با حضور وزیر صمت برگزار شد اظهار کرد: امروز برکسی پوشیده نیست که ما در حوزه معدنی یکی از پیشرانهای کشور به خصوص در قالب برنامه ششم توسعه تلقی شده و با توجه به اینکه در حوزه فروش نفت محدودیت‌هایی داشته و داریم اظهار کرد: باید به سمت مالیات و ایجاد افزوده در بخش معدن داریم.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه یک درصد جمعیت دنیا را داریم ولی هفت درصد ذخایر معدنی را داریم افزود: در جی دی پی سهمی نداریم و بهروری ما در کشور بسیار پایین است و این عمدتا به ضرر جامعه است.

نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود‏ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زمانی گفته می‌شد که بزرگترین معدن خاورمیانه را در انگوران داریم و راهی که این معدن به سمت مرکز استان دارد مختصات راه روستایی داشته که با تلاش‌هایی و عنایتی که سازمان صنعت و معدن داشت تفاهم نامه ای امضا شد که براساس این بخشنامه مقرر شد که در محور زنجان دندی تکاپ اقداماتی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید:

کاهش 50 درصدی صادرات شمش روی از استان زنجان

وی عنوان کرد: ولی نظارتی بر اجرای این تفاهم نامه نیست و وزارت راه که یک طرف تفاهم نامه است که در پیش پرداخت مقدم است عملا با دست اندازی هایی انجام می‌شود این پرداخت به درستی صورت نمی‌گیرد که باید نظارت دقیقی نسبت به این موضوع انجام شود.

خاتمی بیان کرد: معتقدیم که راه‌های ارتباطی بهترین طرق توسعه شهرستانها و استان است و سرمایه گذاری در شهرستان ماهنشان اتفاق نمی‌افتد که یکی از مهمرین موضوع همین بحث راه ارتباطی است که خیلی از هزینه‌ها را بالا می‌برود و ضرورت دارد شهرستانی که بالای 50 سال توانسته ذخایر مهم استان و کشور را تامین کرده از شکوفا شدن باز بماند.

وی در مورد استفاده از دانش به روز در حوزه معدن افزود: امروز بهره‌برداری از معدن شبیه گورکنی بوده و کمتر از دانش بروز در این حوزه استفاده می‌شود و نحوه اکتشافات معدنی نیز بسیار مشکل داریم.

نماینده مردم شهرستانهای ماهنشان و ایجرود‏ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث بومی گزینی که بومی گزینی درستی در استان اتفاق نمی افتد بیان کرد: متاسفانه علی‌رغم تاکیدات مستمر به توجه به بحث بومی گزینی اقدامی در این حوزه انجام نمی‌شود و امروز نسبت غیر بومی به بومی در معدن انگوران 60 به 40 است.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود جوانان بومی شهرستان دچار دلمردگی شوند در حالی که خیلی از جوانان بومی در حوزه معدنی تحصیل کرده هستند.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر