logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۳۲۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل دامپزشکی استان زنجان خبر داد:

واکسیناسیون رایگان طیور در روستاهای استان زنجان / هیچ نگرانی در خصوص بیماری نیوکاسل وجود ندارد

واکسیناسیون-رایگان-طیور-در-روستاهای-استان-زنجان-هیچ-نگرانی-در-خصوص-بیماری-نیوکاسل-وجود-ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به بیماری نیوکاسل در زنجان گفت: واکسیناسیون رایگان طیور در روستا ها تا پایان این ماه انجام می شود.

محمد باقر حاجی کاظمی در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به واکسیناسیون طیور بومی در استان زنجان، اظهار کرد: واکسیناسین طیور بومی روستا ها از یک هفته پیش آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه این واکسناسیو تا آخر ماه در مناطق پر خطر استان انجام می شود، ابراز کرد: واکسیناسیون طیور بومی در مناطق پر خطر به صورت رایگان انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به نیاز به همکاری روستاییان در این طرح، تاکید کرد: در این طرح همکاری روستاییان برای دامپزشکی استان زنجان بسیار مهم است ولی متاسفانه بعضا روستاییان همکاری لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری شایع در بین طیور است، تصریح کرد: هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد و ما همیشه اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهیم.

حاجی کاظمی با اشاره به برنامه دامپزشکی استان زنجان در راستای واکسیناسیون رایگان طیور، عنوان کرد: در طول یک ماه واکسیناسیون 300هزار قطعه را در برنامه داریم.

وی با اشاره به تعداد جوجه ریزی های انجام شده در استان زنجان، خاطرنشان کرد: حدودا 14میلیون جوجه ریزی در استان انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به واکسیناسیون 14 میلیون جوجه در زنجان، افزود: تا به امروز 68 میلیون دوز واکسن برای این جوجه ها تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل از بیماری های بومی کشور ایران است، ادامه داد: واکسیناسیون این بیماری در کشور به طور مداوم انجام می شود.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر