logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۳۲۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
گزارش؛

افشاگری جدید علیه دستگاه های امنیتی آمریکا

افشاگری-جدید-علیه-دستگاه-های-امنیتی-آمریکا
جویی روگان، کمدین و مجری مشهور آمریکا در تارنمای خود پادکست مصاحبه تلفنی اش با ادوارد اسنودن افشاگر دستگاه امنیتی آمریکا را منتشر کرد.

به گزارش موج رسا; جویی روگان، کمدین و مجری مشهور آمریکا با انتشار فایل صوتی مصاحبه تلفنی خود با ادوارد اسنودن افشاگر دستگاه امنیتی آمریکا پرده از اخبار تازه ای درباره حادثه 11 ستامپر برداشت.

در این پادکست ادوارد اسنودن از روسیه از طریق تماس تلفنی با جویی روگان ارتباط برقرار کرد و هر 3 دستگاه آمریکا، قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضاییه را فاسد و دروغگو خواند و علاوه بر این افزود که دستگاه امنیتی آمریکا می تواسنت مانع بروز حادثه 11 سپتامبر بشود و در ادامه توضیح داد که چگونه دستگاه امنیتی آمریکا فضا را برای بروز این عملیات تروریستی آماده کرد.

ادوارد اسنودن همچنین به این نکته اشاره کرد که آن دسته از کارمندان دولت که شاهد فساد هر سه دستگاه هستند و قصد دارند از حقوق مردم حمایت کنند، هیچ گونه رسانه ای در اختیار ندارند که بتوانند اخبار فساد دولتمردان آمریکا و خیانت‌های آنان به ملت را به گوش مردم آمریکا برسانند.
 
اسنودن افزود: دولت‌های آمریکا همواره با امنیتی جلوه دادن فضای داخل آمریکا و نصب سیستم‌های پیشرفته نظارتی و امنیتی سود کلانی به شرکت های امنیتی و کارخانجات رسانده اند و در این تجارت با آن ها شریک هستند. 
 
اسنودن به افشای جزئیاتی پیرامون خالی کردن فضای امنیتی آمریکا هنگام بروز حادثه 11 سپتامبر پرداخت و گفت: سازمان امنیت ملی آمریکا (ان اس ای) پیش از وقوع حادثه 11 سپتامبر به ماموران خود مرخصی داد و بسیاری از نیروهای خود را به تعطیلات فرستاد، پادگان امنیتی "فورت مید" که بین نیویورک و واشنگتن واقع شده است 2 روز قبل از حادثه 11 سپتامبر به بهانه جابجایی به کلی تخلیه شده بود.
 
اسنودن این اقدام را به معنای غیرفعال کردن دستگاه امنیتی آمریکا ارزیابی کرد و تاکید کرد این غیر فعالسازی دستگاه امنیتی دقیقا در شرایطی اتفاق افتاد که آن ها میبایست به وظایف خود در بحرانی ترین شرایط امنیتی در طول تاریخ آمریکا انجام میدادند.
 
بنابر ارزیابی اسنودن دولت اجازه داد حادثه 11 سپتامبر به وقوع بپیوندد تا به وسیله آن آمریکا را دائما در فضای امنیتی قرار دهد، تا مردم به هزینه‌های سر سام آور امنیتی رضایت دهند و دولتمردان از سود این تجارت بهره مند شوند.
 
این مامور سابق امنیتی امریکا افزود: "از همان روز به بعد فضای نظارتی و امنیتی در آمریکا ایجاد شد و دولت با این توجیه به حریم خصوصی مردم تجاوز کرد و روزانه اطلاعات شخصی آن ها را رصد میکند."
 
انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر