logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۳۲۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای مسکن مطرح شد

از درخواست برکناری معاون آتش نشانی تا سهمیه ۷۶۳۲ نفری زنجان در طرح ملی مسکن

از-درخواست-برکناری-معاون-آتش-نشانی-تا-سهمیه-۷۶۳۲-نفری-زنجان-در-طرح-ملی-مسکن

جلسه شورای مسکن استان زنجان با حضور استاندار زنجان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهردار زنجان در استانداری زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; مسیح الله معصومی شهردار زنجان در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به موضوع صدور پروانه ها ابراز کرد: صدور پروانه راحت تر و ارزان تر از سالهای ۹۶ و ۹۷ شده است .

وی با بیان اینکه مردم در گذشته با فرمولهای پیچیده مواجه می شدند هم کارفرما را گیج می کرد و هم دلال بازی اتفاق می‌افتاد، گفت: در تعیین نرخ صدور پروانه، دو مولفه شامل عرض معبر و متراژ واحد مسکونی مورد نظر است که البته برخی مناطق به لحاظ محرومیت یا ویژگی‌های خاص را مستثنی کردیم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه در معابر زیر ۸ متر تا ۱۰۰ متر مربع هزینه پروانه متری ۱۰ هزار تومان است، گفت: صدور پروانه با توجه به پروژه‌های مختلف از متری 10 هزار تومان تا 90 هزار تومان متغیر است.

وی با بیان اینکه هزینه صدور پروانه را برای گروه‌های خاص همچون مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و خانواده شهدا و جانبازان رایگان کرده و با تخفیف ارائه می‌دهیم، اظهار کرد: برای برخی کاربری های خاص پول پروانه نمی گیریم.

مسعود بیات‌منش امروز در این جلسه با بیان اینکه برنامه استانی طرح اقدام ملی بر اساس نیازسنجی طرح جامع مسکن سال‌های 98 و 99 اعلام شده است، اظهار کرد: سهم استان زنجان 7622 واحد است که تعداد آن و نحوه ساخت در شهرهای بالای 100 هزار نفر و زیر 100 هزار نفر جمعیت متفاوت است.

وی با بیان اینکه سهمیه شهرهای بالای 100 هزار نفر استان یعنی زنجان و ابهر به ترتیب 2764 و 710 واحد است، ابراز کرد: راه و شهرسازی متولی تأمین زمین است. به برخی از شهرها سهمیه‌ای اختصاص نیافته که این کار در راستای آخرین مطالعات عرضه و تقاضا و نیاز مردم تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای شهرهای زیر 100 هزار نفر 1291 واحد پیش‌بینی شده و در بخش بازآفرینی شهری نیز تسهیلات برای نوسازی و بهسازی 2867 واحد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: برخی پروژه‌ها در قالب واگذاری زمین 99 ساله پیش‌بینی شدند که پروژه‌های 5.5 هکتاری، خیران زنجان، دانشگاه آزاد، بیماران ام اس و نیروی انتظامی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2000 واحد مسکن مهر در استان زنجان ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده است، ادامه داد: برخی از این واحدها با مشکلاتی همچون صدور پروانه پایان کار و تسهیلات مواجه شده که ارگان‌های مختلف را درگیر کرده است.

اخذ گواهی آتش نشانی برای پروژه‌های مسکن در زنجان نیز یکی از بحثهای این جلسه بود کهمورد اختلاف راه و شهرسازی و شهرداری زنجان بود، در همین راستا وقتی معاون آتش نشانی زنجان عنوان کرد که در خصوص مسائل ایمنی هیچ یک از مراجع قضایی در این خصوص کوتاه نمی‌آیند و باید چیزی باشد که ما برای ارائه به مراجع قضایی داشته باشیم و ما در این خصوص هر مصوبه ای که نشود در مراجع قضایی به آن استناد کرد را عمل نخواهیم کرد.

استاندار زنجان وقتی عدم اجرای مصوبه شورای مسکن را از زبان معاون آتش نشانی زنجان شنید، خطاب به وی گفت: وقتی شهردار زنجان اینجاست شما حق صحبت ندارید.

حقیقی همچنین خطاب به شهردار زنجان عنوان کرد: کسی که مصوبه شورای مسکن را قبول ندارد، نباید به عنوان مسئول باشد و باید هرچه زودتر عزل کنید. این چه مدیری است که وقتی شهردار و رئیس آتش نشانی نشسته به خود اجازه صحبت می‌دهد.

وی بیان کرد: بنده عمدا اجازه دادم تا حرفها زده شود، متاسفانه ملت را ول کردیم، خودتان به خودتان نامه می‌زنید و جوابش را هم نمی‌دهید. بنده انتظار دارم که وقتی از این جلسه بیرون رفتید این معاون باید عزل شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه شهرداری در کدام جلسه آمده و دفاع کرده است؟ گفت: آتش نشانی چه کاره است که می‌گوید من مصوبه را اجرا نمی‌کنم.

در این جلسه همچنین وقتی شهردار زنجان و مدیرعامل آبفای استان زنجان در خصوص زیرساختهای مسکن مهر انتقاداتی را مطرح کردند، بیات منش در پاسخ به این نتقادات گفت: احساسی صحبت نکنیم و این حرف حرف درستی نیست که بگوییم آلونک درست کردند، در گلشهر اگر مسکن مهر نبود زیرساخت ها این چنین فراهم نمی‌شد، مسکن مهر در زنجان در بهترین زمین ها بوده است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر