logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۳۲۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان:

مواد اولیه صنعت نساجی وارداتی است/ ضرورت احیای پنبه کاری در کشور

مواد-اولیه-صنعت-نساجی-وارداتی-است-ضرورت-احیای-پنبه-کاری-در-کشور

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: از نظر مواد اولیه صنعت نساجی به کشورهای خارج وابسته است.

سید سجاد نباتچیان امروز در گفت وگو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت:در زمان جوانی زمانی که شاگرد یکی از کارخانجات بزرگ نساجی در کشور بودم، استادم مرا برای خرید پنبه به مازنداران می فرستاد.

وی با بیان اینکه آنزمان آنقدر ظرفیت در کشور وجود داشت که پنبه و الیاف مورد نیاز کارخانه را از بین کوهی از پنبه انتخاب می کردم،افزود: اما الان پنبه مورد نیاز را از خارج وارد می کنیم.

این صنعتگر زنجانی با اشاره به اینکه متاسفانه زراعت پنبه از بین رفته است، افزود: امروز هم در زمینه  ویسکوز،پلی استر و اکریلیک به خارج وابسته هستیم.

نباتچیان با بیان اینکه با وجود ظرفیت های موجود در زمینه پلی استر می شود این مواد را از خارج وارد نکرد،گفت:پلی اکریلیکی که در داخل تولید می شد الان تولید نمی شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان با بیان اینکه از نظر مواد اولیه صنعت نساجی به کشورهای خارج وابسته است، بیان داشت: در زمان تحریم ها تنها از طریق کشور ترکیه اکریلیک خریداری می شود.

وی با اشاره به مشکلات و مسائل بانکی در زمینه تهیه مواد اولیه، بیان داشت: تحریم های بانکی نیز برای تهیه مواد اولیه ما را دچار مشکل می کند.

این مسئول با بیان اینکه برای رفع وابستگی کامل به خارج در زمینه اکریلیک باید کارخانه پلی اکریلیک اصفهان از نو مدیر و گروه کارگری داشته باشد تا این کارخانه احیا شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان برضرورت احیای پنبه کاری در کشور تاکید کرد و گفت: باید وزارت کشاورزی برای تولید پنبه جنبه های تشویقی در نظر گرفته و خرید پنبه را تضمین کند.

نباتچیان با بیان اینکه کاشت پنبه برای کارخانه های روغن نباتی و صنعت نساجی مهم است، گفت: اگر امروز کشورهای روسیه جدید به ما پنبه ندهند کلی از واحدها تعطیل می شوند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر