logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۳۲۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان:

قلع و قمع 150 مورد از تغییر کاربریهای غیرمجاز در زنجان/ دستگاه قضایی در خصوص تغییر کاربری‌های غیر مجاز در باغ شهرها کوتاه نمی‌آید

قلع-و-قمع-150-مورد-از-تغییر-کاربریهای-غیرمجاز-در-زنجان-دستگاه-قضایی-در-خصوص-تغییر-کاربری‌های-غیر-مجاز-در-باغ-شهرها-کوتاه-نمی‌آید

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان از قلع و قمع 150 مورد از تغییر کاربریهای غیرمجاز در زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محسن کرمی با اعلام این خبر اظهار کرد: در اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی ، از اواخر تابستان 98 تا کنون بیش از 150 قلع و قمع در تغییر کاربری های غیر مجاز داشتیم که 40 مورد آن در هفته جاری انجام شده است.

وی افزود: این قلع و قمع ها در خصوص تغییر کاربری های غیر مجاز در داخل باغ شهر ها و نیز در سایر مکانها که در حال احداث  و یا جدید الاحداث بوده اند انجام شده است.

 دادستان مرکز استان زنجان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در خصوص تغییر کاربری های غیر مجاز در باغها و اراضی زراعی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و با رعایت قوانین و مقررات هر گونه تغییر کاربری های غیر مجاز را متوقف و تخریب خواهد کرد و مردم بدانند هیچ شخص و شخصیتی در اجرای قانون مصون نخواهد بود.

حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: افراد پشت صحنه ایجاد باغ شهرها افراد سودجو و فرصت طلبی هستند که زمین های کشاورزی را به قیمت ارزان خریداری کرده و با خرد کردن آنها به قیمت های بسیار گزاف از طریق واسطه ها به افراد بی اطلاع می فروشند و سودهای کلان می برند و خسارات زیادی را متوجه کشاورزی استان و شهروندان می نمایند در حالی است که اساساً خرد کردن و قطعه بندی اراضی زراعی و باغی به قطعات کوچک مقدمه ای برای تغییر کاربری غیر مجاز بوده و ممنوع می باشد.

وی با تاکید بر ممنوعیت ایجاد هر گونه باغ شهر جدید تصریح کرد:با افرادی که در صدد ایجاد باغ شهر غیر مجاز جدید هستند برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر