logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۳۱۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

انسداد چاههای غیرمجاز دشت سهرین زنجان/ پروانه متخلفان اضافه برداشت از آبهای زمینی ابطال می ‍شود

انسداد-چاههای-غیرمجاز-دشت-سهرین-زنجان-پروانه-متخلفان-اضافه-برداشت-از-آبهای-زمینی-ابطال-می-‍شود

مدیر شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به تشدید برخورد با اضافه برداشت از آبهای زمینی در زنجان گفت: پروانه متخلفان اضافه برداشت از آبهای زمینی ابطال می شود.

محمود سرمستی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تشدید برخورد با تخلفات آبی در زنجان اظهار کرد: در شهرستان زنجان و سلطانیه هر تخلفی وجود داشته باشد نسبت به ابطال پروانه برداشت آن اقدام می شود.

وی تصریح کرد: با اضافه برداشت آب از چاههای غیرمجاز براساس ماده 6 قانون برخورد می شود و در صورت مشاهده تخلفات مکرر نسبت به ابطال پروانه برداشت اقدام می‍شود.

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای شهرستان زنجان عنوان کرد: کمسیون رسیدگی به برداشت از آبهای زیرزمینی نیز این موضوع را به شدت بررسی می کند و این کمسیون سختگیرانه عمل می کند و در صورت مشاهده تخلف برخورد لازم انجام می شود.

وی ابراز کرد: بعد از ابطال پروانه چاه پر خواهد و اخطار لازم به همه کشاورزان داده شده و اگر کسی هم این موضوع را رعایت نکند و یا بی توجهی کند براساس قانون برخورد می شود.

سرمستی با اشاره به وضعیت دشت سهرین زنجان عنوان کرد: دشت سهرین زنجان وضعیت بهتری نسبت به سایر دشتهای استان دارد و این به معنی این نیست که باید مصرف آب در این دشت توجهی نشود.

وی گفت: میران مصرف آب در این دشت تحت نظر بوده و از تخلفات احتمالی در این دشت جلوگیری می‍شود و اقدامات لازم نیز در جلوگیری از چاههای غیرمجاز انجام می‍شود.

مدیر امور منابع آب شرکت آب منطقه‌ای شهرستان زنجان با اشاره به آزاد سازی حریم رودخانه زنجانرود عنوان کرد: زنجانرود نیازمند اعتبارات بیشتر و همکاری سایر دستگاه‍های دولتی است و این رودخانه نیز نیاز به آزاد سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات آزاد سازی حریم رودخانه ها را در استان زنجان در دستور کار قرار داریم بیان کرد: اقداماتی که در نظر گرفته شده اگر اتمام شود مشکلی در شهرستان زنجان و سلطانیه در این حوزه نخواهیم داشت.

//ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر