logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۳۱۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

کسب 97 مدال برون مرزی توسط ورزشکاران زنجانی/ به دلیل مشکلات اسکان نمی توانیم میزبان مسابقات آسیایی و جهانی باشیم

کسب-97-مدال-برون-مرزی-توسط-ورزشکاران-زنجانی-به-دلیل-مشکلات-اسکان-نمی-توانیم-میزبان-مسابقات-آسیایی-و-جهانی-باشیم

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان جایگاه اسکان ورزشکاران را مهمترین مشکل حوزه ورزش استان زنجان دانست و گفت: به دلیل مشکلات اسکان نمی توانیم میزبان مسابقات آسیایی و جهانی باشیم.

به گزارش موج رسا; علی خلیلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از ظرفیت حوزه ورزش در اقتصاد و توسعه استان اظهار کرد: به نظر بنده با ورزش خلاهایی را که در اقتصاد امروز ما وجود دارد می توان پر کرد.

وی تصریح کرد: ورزش در رونق اقتصادی و اشتغال استان می تواند تاثیر گذار باشد و ما تا به این مدت بیشترین مسابقاتی کشوری را برگزار کردیم و اخرین مسابقاتی که در استان زنجان برگزار شد مسابقات پرورش اندام بود که زنجان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به نبود مشکل هتل در استان زنجان بیان کرد: در برخی مسابقات متاسفانه با سکونت ورزشکاران مواجه هستیم و خیلی از مسابقات می تواند به میزبانی استان زنجان برگزار شود ولی به دلیل مشکلات سکونتی نمیتوانیم در استان برگزار کنیم.

وی افزود: برگزار مسابقات ورزشی در استان زنجان تاثیر بسیار خوبی در حوزه گردشی دارد و از این ظرفیت استان می توان استفاده های خوبی داشت.

خلیلی عنوان کرد: این تاثیر را در برگزار مسابقات المپیادها احساس کردیم و هر رشته ای را که در استان برگزار کردیم حدود 300 تا 400 نفر میزبانی داشتیم که تاثر آن در بازار و اقتصاد استان مشاهده کردیم.

وی خاطر نشان کرد: یک سری از جاها کمبودهایی داریم که احساس می شود مسئولان استانی ورود داشته باشند که یکی از این مشکلات کمبود هتل در استان زنجان بوده که اگر هتلی برای اسکان ورزشکاران در استان داشتیم الان میزبان مسابقات آسیایی و جهانی بودیم که این موضوع خلا برای استان بوده و نیازمند سرمایه گذار در این حوزه در استان هستیم.

بیشتر بخوانید:

حضور 2 ووشوکار زنجانی در مسابقات جهانی شانگهای

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان عنوان کرد: متاسفانه به دلیل مشکل اسکان خیلی از مسابقات را نمیتوانیم در استان زنجان برگزار کنیم اگر این مشکل را نداشته باشیم می توانیم خیلی از مسابقات آسیایی، جهانی و بین المللی را به میزبانی استان زنجان برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 50 هیئت ورزشی در حوزه آقایان در زنجان فعال است ابراز کرد: 47 هیئت نیز در حوزه بانوان فعالیت می کنند که تعداد کل هیئت ما در سطح استان زنجان نزدیک 300 هیئت است.

خلیلی با اشاره به تعداد بیمه شده های ورزشی در استان زنجان ابراز کرد: تا به امروز 37 هزار و 68 ورزشکاران تحت بیمه ورزشی قرار دارند و سال گذشته افزایش خوبی را در بیمه ورزشی داشتیم که بیش از 5 هزار نفر تعداد بیمه های ما افزایش داشت.

وی بیان کرد: امیدواریم که امسال نیز این اتفاق بیفتد و تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند خوبی را داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه امسال 105 نفر از ورزشکاران آقا به تیم ملی دعوت شدند افزود: از این تعداد 45 نفر برگزیده شدند و در بخش بانوان نیز 50 نفر دعوت شدند که برگزیده بانوان نیز 21 نفر هستند.

وی با اشاره به تعداد مدال های برون مرزی کسب شده توسط ورزشکاران زنجان در سال جاری عنوان کرد: امسال 97 مدال توسط ورزشکاران زنجان در مسابقات برون مرزی کشف شده است.

خلیلی خاطر نشان کرد: 69 مدال توسط ورزشکاران آقا کسب شده که از این تعداد 10 مدال جهانی بوده که یک نقره و 9 برنز بود و مدال های آسیایی نیز 4 مدال بود که 2 مدال طلا و 2 نقره بودند.

وی خاطر نشان کرد: در سطح بین المللی نیز 55 مدال کسب شده که 25 مدال طلا 10 مدال نقره و 20 مدال نیز برنز بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان همچنین با اشاره به کسب مدال در حوزه بانوان افزود: 28 مدال نیز امسال توسط بانوان کسب شده که دو مدال جهانی یک طلا و یک مدال برنز بوده ولی مدال آسیایی نداریم و 27 مدال بین مللی کسب کردند که 13 طلا و 9 مدال نقره و سه مدال برنر را کسب کردند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر