logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۲۵
[ شناسه خبر : ۱۳۱۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان:

بیانیه گام دوم انقلاب؛ آغازگر یک صعود چشمگیر در مسیر سعادت است

بیانیه-گام-دوم-انقلاب؛-آغازگر-یک-صعود-چشمگیر-در-مسیر-سعادت-است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آغازگر یک صعود چشمگیر در مسیر سعادت ملت ایران خواهد بود از این‌رو هر یک از ما به عنوان یک انسان و شهروند در سعادت یا ضعف کشورمان نقش داریم، اینجاست که وحدت به میان می‌آید و ثمره آن جز شکست قطعی برای دشمن نخواهد بود.

 

علی کاظمی درگفت و گوبا خبرنگار موج رسا،اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فردی مدبر و آگاه هستند به همین دلیل در چهلمین سالگرد انقلاب و در طلیعه پنجم با انتشار بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راهی برای تعالی اندیشه‌ها و برون رفت از مسائل موجود ترسیم کردند. در واقع ایشان با آگاهی دهی به همه اقشار جامعه مسیر سعادت را نشان دادند.

وی در پاسخ به این سئوال که چه ارتباطی میان بیانیه گام دوم در انقلاب اسلامی و جامعه بزرگ شاهد و ایثارگر کشور وجود دارد؟،افزود: هیچگاه نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی ایران مرهون فداکاری و رشادت شهدای عزیز است پس جامعه ایثارگری و جهادگر از ارزش‌های بنیادی و اساسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند در نتیجه گام دوم انقلاب بار دیگر بر آرمان‌های ارزشمند شهدا و امام تاکید می‌کند و متذکر می‌شود که باید با بهره گیری از یک ساختار و ایجاد الگوی مناسب، شکوفایی چشمگیری را برای کشور در همه عرصه‌ها رقم بزنیم. این امر جز با وحدتی اثرگذار همچون وحدت رزمندگان در دوران دفاع مقدس میسر نخواهد شد.
این مسئول در خصوص غلبه بر چالش‌های اقتصادی در گام دوم انقلاب،بیان داشت:رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات خود فرموده‌اند "انقلاب اسلامی راه نجات از اقتصاد ضعیف و وابسته و فاسد دوران طاغوت را به ما نشان داد، ولی عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است. چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتّی بی‌اثر خواهد شد. چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعفهای مدیریّتی است." از این‌رو بیان فصیح و عالی ایشان راه را برای همه ما نشان داده است و در این مسیر جای هیچگونه بهانه‌ای برای عقب نشستن و بی تحرکی نمی‌ماند. همان طور که در دوران دفاع مقدس نیز بارها رزمندگان در شرایط سختی قرار گرفتند اما در نهایت با به کارگیری بهترین راه‌ها کمر دشمن را خم کردند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به الزاماتِ حرکت موثر در حوزه‌های اصلی مرتبط با گام دوم انقلاب،خاطرنشان کرد:زمانی که هدف مشخص و موثری در نظر گرفته می‌شود میزان خطا و اشتباه نیز کاهش می‌یابد. از طرفی نیز رهبر فرزانه تاکید بر اوج‌گیری دارد یعنی باید حواسمان به همه موارد برای نیل به اهداف ارزشمند باشد تا چهل سالگی انقلاب به ثمر بنشیند چرا که این چهل سالگی همچون گذر یک انسان از نوجوانی به جوانی است به تعبیری روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم و به مرحله صعود رسیده‌ایم در این وهله دقت و انتخاب بهترین گزینه‌ها جهت نیت به سعادت از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع واژه ارزشمند شهادت را نیز یادآور می‌شود که وقتی انسان به جایگاه نیکو رسید خداوند خریدار او می‌شود. پس ما نیز در این برهه باید با پشتیبانی از ولایت چنان باقدرت پیش برویم که موفقیت ما را انتخاب کند.
کاظمی در پاسخ به این سئوال که چرا رهبر معظم انقلاب جوانان را مخاطب قرار داده‌اند،گفت: جوانان نسل اول انقلاب در ابتدای انقلاب و تشکیل آن منبع انرژی اصلی بودند. این منابع بیشترین ایده و خلاقیت را داشتند و در مسیر درست هدایت می‌شدند. در دوران دفاع مقدس نیز بار دیگر جوانان در کنار همه رزمندگان همچون قهرمانانی با تجربه ظاهر شدند و بهترین رهبری‌ها را بر عهده گرفته اند. اکنون نیز این جوان است که با علم و فناوری و آگاهی خود پیش برنده کشور به سوی موفقیت خواهد بود. جوان عنصری است که هیچگاه نباید نادیده گرفته شود چراکه پویایی، آگاهی، انگیزه، تلاش و بالندگی در او موج می‌زند و در این میان هدایت او امر مهمی خواهد بود.
وی بیان داشت: با توجه به بیانیه گام دوم مجموعه‌های انقلابی دارای وظایفی هستند، وجود شهدای هسته‌ای نشان از این دارد که اگر تربیت صحیحی از سوی مجموعه‌های انقلابی علمی صورت گیرد دشمن هیچگاه به مقاصد شوم خود دست نخواهد یافت. این مجموعه‌ها با حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌ها می‌توانند بهترین راه‌ حل‌ها را در مواردی چون تحریم‌های اقتصادی و ... بیابند و در جامعه ساری سازند.
این مسئول در پاسخ به این سئوال که طبق فرمایش مقام معظم رهبری اکنون شاهد "ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی" هستیم، نظر شما راجع به این سه واژه ارزشمند چیست؟، گفت: هدف انقلاب اسلامی این بود که با ظلم مبارزه کرده بهترین الگوهای رفتاری را در جامعه نهادینه کند و این مهم جز خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی میسر نخواهد شد. هر یک از این سه واژه دریایی از مفاهیم ارزشمند هستند که اگر پله پله آنها را پیش رویم نتایج سودمندی را بدست خواهیم آورد و در نهایت تاثیر آن را در جامعه به عینه خواهیم دید.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در پاسخ به این سئوال که این سه واژه چگونه در میان خانواده‌های شاهد و ایثارگر به بالندگی رسیده و برای سایر مردم به عنوان الگو تلقی خواهد شد؟، تصریح کرد: اگر به شهدا و سیره و روش آنها نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که آنها در وهله نخست وارد مرحله خودسازی شدند و چنان در پرورش و آموزش دینی خود تلاش کردند که جامعه رنگ و بوی آنان را گرفت و اکنون کشورمان بدون نام و یاد آنها امیدی به ادامه راه سعادت نخواهد داشت به همین دلیل تمدن کنونی کشور دشمنان را دچار رعب وحشت کرده است. همچنین راه شهدا باید ادامه داشته باشد و این مهم اکنون از طریق خانواده آنان در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در نهایت الگوگیری جوانان از آنان خود را نشان خواهد داد.
وی گفت: خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید در رکاب ولایت، فرامین رهبری را با جان و دل پذیرفته و برای عملیاتی کردن آنها پیشگام باشند در این صورت دوستداران مرام و رسم شهدا نیز وارد میدان می‌شوند و مسائل یک به یک مسیر حل شدن را در پیش می‌گیرند.
وی در این زمینه که هر یک از ما در هر جایگاهی نسبت به این بیانیه چه وظیفه‌ای داریم؟، بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آغازگر یک صعود چشمگیر در مسیر سعادت ملت ایران خواهد بود از این‌رو هر یک از ما به عنوان یک انسان و شهروند در سعادت یا ضعف کشورمان نقش داریم از این‌رو با توجه به تاکیدات ائمه اطهار(ع) درباره اطلاعت از ولایت باید رهبری را حمایت کرده و این حمایت را در عملا نشان دهیم. اینجاست که وحدت به میان می‌آید و ثمره آن جز شکست قطعی برای دشمن حاصلی نخواهد بود.
وی در پاسخ به این سئوال که این بیانیه تا چه میزان می‌تواند ما را نسبت به حرکات دشمن آگاه کند؟ و تا چه میزان در عملکرد قوی ما در قبال پاسخ موثر به اعمال ناشایست دشمن موثر خواهد بود؟، افزود: اگر محتوای این بیانیه را با دقت بخوانیم نگاهمان به اتفاقات پیرامونمان جامع‌تر می‌شود و جالب اینکه هربار که از نوع بیانیه را مطالعه می‌کنیم مفاهیم ارزشمند دیگری از آن استخراج می‌کنیم. این موضوع حکایت از درایت و تأمل عمیق رهبری از شرایط کنونی دارد. در واقع این بیانیه به نوعی هدایت نامه ما در زمان کنونی است. یعنی باید نسبت به آن دقیق و حساس باشیم و موارد ذکر شده رهبری را در هر پست و مقامی که هستیم به کار گیریم. 
این مسئول در خصوص اهداف ارزشمند مقام معظم رهبری با این بیانیه مهم به جامعه ایثارگر و عموم مردم،خاطرنشان کرد:علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن ، سبک زندگی مواردی هستند که رهبری در باب هر یک از آنها توصیه‌های نابی را مطرح کرده‌اند. اینکه افراد با مطالعه بیانیه، تفکر و تعقل آغازگر حرکتی نو در جهت نیل به اهداف متعالی گام بردارند از اهداف مهم است.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر