logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۳۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

حمله آمریکا به سوریه با هدف حمایت از تروریست‌ها بوده است/ آمریکا با حمله به سوریه حقوق و قوانین بین‌المللی را نقض کرد

حمله-آمریکا-به-سوریه-با-هدف-حمایت-از-تروریست‌ها-بوده-است-آمریکا-با-حمله-به-سوریه-حقوق-و-قوانین-بین‌المللی-را-نقض-کرد

امام جمعه ابهر با اشاره به حمله آمریکا به سوریه گفت: اینگونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک یک اقدامی نابجا و نابخردانه و دور از قوانین بین المللی است.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در واکنش به حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه ضمن محکومیت شدید این اقدام اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ ترین قربانی سلاح های شیمیایی در تاریخ معاصر، هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را فارغ از عاملان و قربانیان آن محکوم می کند.

وی ضمن محکومیت شدید هرگونه اقدام نظامی یکجانبه و حملات موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه توسط ناوهای آمریکایی افزود: معتقدیم که اینگونه اقدامات به بهانه حمله شیمیایی مشکوک یک اقدامی نابجا و نابخردانه و دور از قوانین بین المللی است.

امام جمعه ابهر ابراز کرد: این گونه حرکتها در راستای حمایت از تروریست بوده و دامنه شعله ی جنگ را گسترش داده و موجب ناامنی منطقه خواهد شد. و ما معتقدیم هرکجای دنیا فسادی صورت می گیرد آمریکا و اسرائیل  در این حرکت شریک بوده و بانی این فساد جنگ افروزی آنها است.

وی در ادامه با اشاره به مراسم اعتکاف اظهار کرد: برای اهمیت اعتکاف همین بس که خداوند پیامبر اولوالعزم خود حضرت ابراهیم(ع) را مامور می کند مسجد و خانه خدا را برای معتکفین آماده کند و مهمترین راه برای عبادت همان خلوت و پرهیز از کثرت است.

رحیمی افزود: هرچه انسان از کثرت فاصله داشته باشد در عبادت کامیابتر است و اعتکاف هم از همین جهت محترم و معتبر است چرا که مردان الهی دو گروهند، اوحدی از آنها در عین حال که در کثرتند‌،کثیر را نمی بینند و آن واحد خالق کثیر را می نگرند.

وی ابراز کرد: برای اوساط از مردان الهی و عبادی، باید زمان و زمینی فراهم بشود که این ها از کثرت محفوظ بمانند و شب مخصوصاً سحر که بسیاری از مردم خوابند و کثرتی مزاحم کسی نیست برای رازگویی با ذات اقدس الهی بسیار مناسب است.

امام جمعه ابهر خاطر نشان کرد: جریان اعتکاف هم برای همین منظور پیش بینی و طراحی شده و البته باید برای اعتکاف عالمانه و عاشقانه خارج شوند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر