logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۱۳۰۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مسئولیت 4 کارگروه آموزش و پژوهش به دانشگاه‌های استان واگذار شد

مسئولیت-4-کارگروه-آموزش-و-پژوهش-به-دانشگاه‌های-استان-واگذار-شد

در جلسه‌ای با حضور استاندار و روسای  دانشگاه های استان، انتصاب دبیر 4 کارگروه آپفن انجام شد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش شنبه شب در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری با انتقاد تغییر دبیرخانه کارگروه آپفن  از سطح دانشگاهی به سطح مدیریتی ارتباطی با دانشگاه ندارد، اظهار کرد: راهبری در چنین کمیته هایی به نظر می رسد که باید دانشگاه ها باشند.

وی با بیان اینکه فکر می کنم کارگروه آپفن اصلی ترین کارگروهی است که دانشگاه ها با آن درگیر هستند، ابرازکرد: به نظر می رسد اگر می خواهیم در این کارگروه به نتیجه برسیم بالاترین رده دانشگاه ها یعنی روئسای دانشگاه ها باید در این کارگروه ها درگیر باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید نسبت به اثر گذاری این کارها توجیه شوند، بیان کرد: شاید ما نسبت به اثر بخشی این کارگروه را ندیده ایم و به این دلیل حضور نداریم.

وی با اشاره به اینکه اگر کمیته می تواند مشکل دانشگاه ها را حل کند باید در سطح دانشگاهی نیز مطرح شود، تصریح کرد: این مسئله نیز راهکار خود را می طلبد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استانداری با اشاره به اینکه دبیری آپفن در گذشته توسط سازمان برنامه و بودجه بود و مدتی این دبیری به دانشگاه منتقل شد و اکنون دوباره به سازمان برنامه و بودجه بازگشته است، خاطر نشان کرد: دلیل اینکه چرا این اتفاق می افتد من در مقام پاسخگویی نیستم و این مصوبه هیئت وزیران است و دولت تصمیم گرفته است که این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه اگر ما صلاحیت اجرای این برنامه را نداریم چرا تمام برنامه های کشور روی دوش سازمان مدیریت برنامه ریزی است، افزود: آیا همین دانشگاه ها با سازمان مدیریت برنامه ریزی ارتباط ندارند و از این طریق تغذیه مالی و برنامه ای نمی شوند.

شهرام طهماسبی با اشاره به اینکه این کار برای ما وضیفه جدید حساب می وشد و کار ما را بیشتر می کند، عنوان کرد: اگر کسی اکنون این وضیفه را از ما بگیرد ما دست آن را می بوسیم.

در جلسه کارگروه آپفن 4 کارگروه پژوهشی، آموزش عالی، فناوری، آموزش های مهارتی به مسئولین دانشگاهی دانشگاه های استان واگذار شد.

معاون آموزشی دانشگاه زنجان به عنوان دبیر کارگروه آموزش عالی، مسئول پارک علم و فناوری به عنوان دبیر کارگروه فناوری و نوآوری، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دبیر کارگروه آموزش های مهارتی و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دبیر کارگروه پژوهشی منصوب شد.

خانم فیروزه حاجی علی اکبری و صبا به عنوان دوعضو صاحب نظر و خاصی فرد و هرکی نژاد و حمیدی به عنوان نمایندگان سازمان های مردم نهاد منصوب شدند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر