logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۳۰۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مدیران باید توان استفاده از ظرفیت دانشگاه را داشته باشند/ ظرفیت دانشگاه‌های استان زنجان مغفول مانده است

مدیران-باید-توان-استفاده-از-ظرفیت-دانشگاه-را-داشته-باشند-ظرفیت-دانشگاه‌های-استان-زنجان-مغفول-مانده-است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه شان دانشگاه شان تمیمی سازی است گفت: مدیران باید توان استفاده از ظرفیت دانشگاه را داشته باشند.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی شنبه شب در کارگروه تخصصی آموزش و پژوهش، فناوری و نوآوری با بیان اینکه 4 موضوع آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری 4 رکن اصلی از 12 رکن رقابتی جهان است، اظهار کرد: مجمع جهانی رقابت اقتصادی بین کشورها 4 رکن بالا را جزو 12 رکن رقابت اقتصادی جهان می داند.

وی با بیان اینکه 4 رکن بالا جزو ارکان مهمی است که ما باید به آن توجه کنیم، ابراز کرد: ما در این 4 حوزه روی کاغذ خوب پیشرفته ایم و وضعیت بر روی کاغذ خوب است.

استاندار زنجان با اشاره به کشور هایی که در رقابت اقتصادی دنیا رتبه های خوبی را دارند مانند کشور های سنگاپور، ژاپن، سوئیس، سوئد و... ، عنوان کرد: کشور هایی مانند چین و... طبق مواردی که مطرح است در سال 2050 می توانند جای رتبه های فعلی و کشور های داری رتبه را بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت های دانشگاهی استان، تصریح کرد: در دیدار وزیر علوم از مراکز دانشگاهی وقتی بنده توانایی های دانشگاهی استان را دیدم برایم سوال شد که چرا از این امکانات در راستای رفع مشکلات استان استفاده نکرده ایم.

حقیقی با اشاره به اینکه ظرفیت های دانشگاهی استان در سال های گذشته در راستای حل مشکلات سایر استان ها استفاد ه شده بود، افزود: چرا نباید از ظرفیت های دانشگاهی استان در راستای رفع مشکلات استان استفاده شود؟

وی با اشاره به اینکه باید فرهنگ قالب دانشگاه ها فرهنگ علم و پژوهش باشد، خاطر نشان کرد: باید تحت این فرهنگ ارتباط مدرسه با دانشگاه نیز افزایش یابد.

استاندار زنجان با اشاره به نیاز به استفاده مدیران از ظرفیت دانشگاهی، بیان کرد: مدیران باید توان استفاده از دانشگاه را داشته باشند و این امر موضوع مهمی است.

وی با اشاره به اینکه رقابت اقتصادی در جهان مهم است و ارکان این رقابت نیز به نوبه خود مهم هستند، خاطر نشان کرد: ما نیز در این رقابت ها حضور داریم ولی چون اطلاعی از جایگاه کشور در این رقابت ندارم، اعلام نمی کنم.

حقیقی با اشاره به نوع رتبه بندی کشور ها در رقابت اقتصادی، عنوان کرد: بر اساس اطلاعات اعلامی کشور ها از وضعیت خود و پرداز های صورت گرفته توسط مجمع جهانی رقابت اقتصادی رتبه های هر کشور اعلامی شود.

وی با اشاره به اینکه این کار گروه کارگروه بسیار مهمی است، افزود: باید در این کارگروه افرادی حضور داشته باشند که ارتباط عملیاتی بین دانشگاه، پارک علم و فناوری، مرکز فنی و حرفه و آموزش و پرورش برقرار کنند.

استاند ار زنجان با اشاره به اینکه شان دانشگاه، شان تصمیم سازی در کشور است، عنوان کرد: شان دولت و استانداری نیز کار اجرایی است.

وی با بیان اینکه تصیمی سازی در کشور مهم است، خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتن فقط به یک شخص جسور نیاز دارد تا تصمیم بگیر و کار را انجام دهد.

حقیقی با بیان انیکه هر دستگاهی شان خود را دارد، افزود: با تغییر دبیرخانه این کارگروه شان دانشگاه که شان تصمیم سازی است به دانشگاه برگشت.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر