logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۳۰۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان مطرح شد

زنجان تنها استانی که استخر دانش آموزی ندارد/ ‏23 مدرسه در استان برای دانش آموزان با شرایط خاص خدمت ارائه می‌دهند

زنجان-تنها-استانی-که-استخر-دانش-آموزی-ندارد-‏23-مدرسه-در-استان-برای-دانش-آموزان-با-شرایط-خاص-خدمت-ارائه-می‌دهند

جلسه شورای آموزش استان زنجان با حضور استاندار زنجان و معاون سیاسی امنیتی استانداری زنجان برگزار و مباحث مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; ابراهیم رفیعی امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به برگزاری المپیاد درون مدرسه ای آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: هر ساله این المپیاد در مدارس استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح 57476 دانش آموز را در بر می گیرد ابراز کرد: این المپیاد ورزشی بزرگترین المپیاد ورزشی استان با دربرگیری بسیار بالا است که خانواده 57476 دانش آموز را در برمی گیرد.

مدیرکل ادره آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این المپیاد در هفته تربیت بدنی افتتاح می شود عنوان کرد: اختتامیه این طرح در اسفند ماه است.

وی با اشاره به اینکه عمده قهرمانان و ورزشکاران برتر فعالیت های ورزشی خود را از مدارس شروع می کنند تصریح کرد: یکی از ساحت های تربیتی ما در آموزش و پرورش ساحت تربیتی زیستی و بدنی است.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینه تربیت بدنی یکی از پدیده های اجتماعی و فرهنگی است افزود: باید به این مسائل به عنوان نیازهای ساختاری مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان در فعالیت های تربیتی بدنی ظرفیت های روحی و جسمی خود را بالا می برند خاطر نشان کرد: در این نوع برنامه ها دانش آنوزان مهارت کار گروهی را می آموزند.

ذبیح الله تاراسی با اشاره به نتایج خوب المپیاد های ورزشی در مدارس استان بیان کرد: با این نوع برنامه ها سازگاری اجتماعی دانش آموزان، بهداشت روانی و مشارکت دانش آموزان افزایش می یابد میزان آسیب های اتماعی در بین دانش آموزانی که در این المپیاد شرکت کرده اند کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه هدف این طرح راه اندازی نهضت داوطلبی است تصریح کرد: بیش از 18هزار دانش آموز و اولیای دانش آموزان و معلمان در این طرح شرکت کرده اند.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به رویکرد های این المپیاد عنوان کرد: مدرسه محور بودن و  کمک به استعداد یابی از رویکرد ها آموزش و پرورش در این المپیاد است.

وی با اشاره به شعار المپیاد ورزشی سال گذشته افزود: المپیاد ورزشی سال گذشته با شعار دانش آموز فعال، مدرسه فعال، جامعه سالم برگزار شد.

تاراسی با اشاره به اینکه مدارس استان با مشکلاتی مواجه است بیان کرد: درخواست ما از شهرداری کمک در ایمن سازی سالن های ورزشی و تجهیز لوازم ورزشی مدارس است.

وی با بیان اینکه استان زنجان تنها استان در کشور است که استخر دانش آموزی ندارد خاطر نشان کرد: استخر دانش آموزی استان زنجان در سال 87 کلنگ زنی شد و تا سال 93 فقط 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به پیشرفت های فزیکی استخر دانش آموزی بعد از سال 96 خاطرنشان کرد: تا به امروز این پروژه 55 درصد پیشرفت فزیکی داشته است.

رئیس اداره آموزش و پرورس استثنایی استان زنجان با اشاره به شروع فعالیت مدارس استثنایی در سال 1370 افزود: 23 مدرسه در راستای ارائه خدمات به دانش آموزان دارای شرایط خاص در استان فعال است.

وی با اشاره به فعالیت 326 کادر آموزشی و توانبخشی در مدارس استثنایی استان ابراز کرد: در 23 مدرسه استثنایی استان 935 دانش آموز با شرایط خاص در حال تحصیل هستند.

مریم باغبانی با اشاره به اینکه 935 دانش آموز به طور مستقیم تحت آموزش های مدارس استثنایی استان است بیان کرد: بیش از 2300 دانش آموز نیز در دارس عادی تحت آموزش های این اداره هستند.

وی با اشاره به حوزه فعالیت این مدارس برای دانش آموزان با شرایط خاص عنان کرد: بیشترین محدودیت دانش آموزان زنجانی حاضر در مدارس استثنایی استان محدودیت های ذهنی است.

رئیس اداره آموزش و پرورس استثنایی استان زنجان با بیان اینکه ایاب و ذهاب این دانش آموزان هزینه بالایی را نیاز دارد خاطرنشان کرد: سال گذشه بیش از 7میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب دانش آموزان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ما تا به امروز فقط 50 درصد از هزینه های ایاب و ذهاب این دانش آموان را پرداخت کرده ایم عنوان کرد: 50 درصد از هزینه های ایاب و ذهاب دانش آموزان هنوز پرداخت نشده است.

//ک

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱ ]
زنجان تنها استانی است که خیلی چیز ها ندارد مدیران ومقامات دولتی زنجان را عقب نگهداشتن مردم استان زنجان مطالبه گر نیست حوزه فرهنگ وهنر وورزش واجتماع وعلم ودانشگاه .... در زنجان مقفول مانده
فرم ارسال نظر