logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۳۰۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است/ امروز در برخورد با جرائم با باندهای مافیا مواجهیم/ دادرسی‌ها و برخوردهای انتظامی باید متفاوت باشد

نیروی-انتظامی-مظهر-اقتدار-نظام-جمهوری-اسلامی-است-امروز-در-برخورد-با-جرائم-با-باندهای-مافیا-مواجهیم-دادرسی‌ها-و-برخوردهای-انتظامی-باید-متفاوت-باشد

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیروی انتظامی را مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانست و به مسئولان قضایی استان توصیه کرد که پشتیبان پلیس باشند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نشست قضایی و انتظامی استان زنجان با اشاره به مراسم اربعین حسینی، زیارت قبور مطهر ائمه معصوم(ع) را در غیاب آن بزرگواران غنیمتی برای اهل تشیع و مسلمانان دانست.

وی با اشاره به هفته ناجا و همچنین حضور نیروهای انتظامی استان در نظم بخشی به ورود زائران به کشور عراق افزود: طبق گفته فرمانده انتظامی استان ۲۰۰ نفر از نیروهای انتظامی استان زنجان در نظم بخشی به مراسم اربعین حضور دارند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه ارتباط خوبی بین حوزه‌های انتظامی و قضایی استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: امروز با دنیای جدیدی مواجه هستیم، دنیای امروز دنیای متفاوتی است که اقداماتش هم باید متفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه همیشه دفاع باید متناسب با حمله باشد، عنوان کرد: توجه به پیچیدگی جرائم امروز و مافیایی بودن و شبکه ای بودن آنها امری ضروری است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی و مواد مخدر مافیایی شکل گرفته و جریان را هدایت می‌کند، گفت: امروز باید دید که فساد اخلاقی با حمایت کدام شبکه‌ها انجام شده است، امروز جرائم از شکل سنتی به شکل مدرن تغییر کرده و از فردی به سمت سازماندهی شده هدایت شده است.

 وی با تاکید بر اینکه ما و پلیس یک وظیفه مشترک داریم و آن چگونگی برخورد با این پدیده جدید است، ادامه داد: دادرسی‌های ما و برخوردهای انتظامی باید متفاوت از گذشته باشد.

عالی ترین مقام قضایی استان زنجان با یادآوری این نکته که باید خودمان را آماده کنیم و اگر غفلت کنیم قافیه را باختیم، اظهار کرد: اگر در ۴۰ سال قبل زیست کنیم قافیه را می‌بازیم و به همین خاطر است که باید چگونگی برخورد را تغییر دهیم.

وی با این توصیف از نیروی انتظامی که "این نیرو مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است" بیان کرد: اصول ما باید مطابق با آموزه های اسلامی باشد و باید آرایش نظامی، لباسی، عملی، ظاهری و رفتاری را براساس و مبنای ارزشهای اسلامی داشته باشیم.

صادقی‌نیارکی با بیان اینکه نیروی انتظامی امروز و نیروی دوران ستمشاهی فرق دارد، ابراز کرد: به نظرم نیروی انتظامی برای حفظ این ارزشها باید تظاهر هم بکند و این تظاهر مطلقا اشکالی هم ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در حفظ ارزشها وظیفه دارد، گفت: ما در خیلی جاها با برخوردهای قضایی نتیجه نمی‌گیریم و به نظرم وقتی نیروی انتظامی خطای جزئی دید، نصیحت و امر به معروف کند چرا که با این نگاه می توانیم خروجی بهتری بگیریم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با تاکید بر اینکه پیشگیری از تکرار جرم یکی از مهمترین موضوعات است، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه ای استفاده کنیم چرا که این موضوع باعث می‌شود که هم بزهکار بترسد و هم کانون فساد بلرزد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از جرائم در استان سیر نزولی را شاهد هستیم، عنوان کرد: این موضوع نشان می دهد که این دو مجموعه یعنی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تعامل خوبی داشتند.

صادقی نیارکی در پایان به مسئولان قضایی استان توصیه کرد که پشتیبان پلیس بوده و امکانات را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهند. 

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر