logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۲۹۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان:

هیچ مدرسه تخریبی خطرناک در استان وجود ندارد/ مدارس تخریبی استان مشکل ساز نیستند

هیچ-مدرسه-تخریبی-خطرناک-در-استان-وجود-ندارد-مدارس-تخریبی-استان-مشکل-ساز-نیستند

مدیرکل اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان با اشاره به حذف مدارس تخربی خطر ناک از چرخه آموزشی گفت: هیچ مدرسه تخربی خطرناک در استان وجود ندارد.

 جهانگیر صفری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مدارس تخریبی و نیازمند به مقاوم سازی در کل کشور، اظهار کرد: طرح مدارس تخریبی و نیازمند به مقاوم سازی از سال 85 شروع شده است.

وی با بیان اینکه در سال 85 اداره نوسازی مدارس کل کشور برای تمامی مدارس شناسنامه فنی تهیه کرده است، ابراز کرد: در این شناسنامه ها رعایت آیین نامه 2800، مقررات ملی و سال ساخت در نظر گرفت می شود و کارشناس ها برا ساس نقشه های موجود و یا کارشناسی ها خود، مدارس را در لیست مدارس تخربی و یا نیازمند مقاوم سازی تقسیم بندی کرده اند.

مدیرکل اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان با اشاره به اینکه در برخی از مدارس آیین نامه های مذکور رعایت نشده بود، عنوان کرد: در مدارس نوساز و جدید تمامی این آیین نامه ها و قوانین راعایت شده است.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه های ساخت مدارس در طول چند سال اخیر به مرور تقویت شده است، بیان کرد: مدارسی که اکنون جزو مدارس تخریبی است مشکل خاص، به طوری که مدرسه بر سر دانش آموزان خراب شود ندارد.

صفری با اشاره به اینکه امسال هیچ مدرسه کپری و خشت و گل در استان وجود ندارد، خاطر نشان کرد: امسال ما با مدارس خشت و گلی و کپری برای همیشه خداحافظی کرده ایم.

وی با اشاره به مدارس تخریبی خطرناک که در سال های گذشته وجود داشت و در بین 139 مدرسه نوساز تحویل آموزش و پرورش شده است، بیان کرد: امروز هیچ مدرسه تخریبی خطر ناک در استان وجود ندارد.

مدیرکل اداره نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان با بیان اینکه مدارس تخربی موجود، جزو مدارس سرپا است و مشکل خاصی در ظاهر ندارد، بیان کرد: این مدارس از نظر آیین نامه های سازمانی و مقررات ملی ساختمان در برابر زلزله های با ریشتر بالا غیر مقاوم هستند.

وی با اشاره به اینکه این مدارس به هیچ عنوان مشکل ساز نیست، ابراز کرد: تمام تلاش اداره نوسازی، تجهیز و توسع مدارس در راستای ترمیم و استانداردسازی مدارس تخریبی است.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر