logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۲۹۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست کانون پرورش فکری استان زنجان:

حضور 60 قصه گو در جشنواره قصه گویی در زنجان/ قصه و قصه گویی برند کانون پرورش فکری است

حضور-60-قصه-گو-در-جشنواره-قصه-گویی-در-زنجان-قصه-و-قصه-گویی-برند-کانون-پرورش-فکری-است

سرپرست کانون پرورش فکری استان زنجان از حضور 60 قصه گو در جشنواره قصه گویی خبرداد و گفت: قصه و قصه گویی برند کانون پرورش فکری است.

به گزارش موج رسا; شیرین دارایی در نشست رسانه ای کانون پرورش فکری استان زنجان با اشار ه به هفته ملی کودک و جشنواره قصه گویی، اظهار کرد: امیدواریم برنامه های هفته ملی کودک پاسخگوی دغدغه همگان باشد.

وی با بیان اینکه ما از قصه گویی بهره های زیادی می بریم، تصریح کرد: قصه گویی دایره لغات و مهارت های کلامی کودکان را افزایش می دهد.

سرپرست کانون پرورش فکری استان زنجان با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در جشنواره قصه گویی، عنوان کرد: 60 قصه گو در این جشنواره با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه قصه و قصه گویی برند کانون پرورش فکری است، خاطر نشان کرد: شاید سایر سازمان ها از این روش بهره ببرند ولی برند قصه و قصه گویی برای کانون است و نیری هایی در این راستا تربیت شده و در مدارس حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

قصه گویان برگزیده‌ زنجانی به مرحله منطقه‌ای معرفی شدند

دارایی با اشاره به تفاهم نامه ها فرهنگی کانون با سایر نهاد های تربیتی، ابرا کرد: قصه و قصه گویی یکی از ابزار های تربتی کانون پرورش فکری است.

وی با اشاره به برنامه های هفته ملی کودک، بیان کرد: برنامه های این هفته با اهداف برجسته سازی اهمیت دوران کودکی، هم افزایی دستگاه ها و نهاد ها مرتبط، ارتقاع آگاهی جامعه از حقوق کودکان و... برگزار می شود.

فاطمه نظری با اشاره به بیست و دومین جشنواره قصه گویی، عنوان کرد: مرحله استانی این جشنواره در تاریخ 16و 17 مهر ماه هم زمان با هفته کودک برگزار می شود.

وی با اشاره به هدف جشنواره، بیان کرد: هدف کلی جشنواره توسعه و ترویج فرهنگ قصه و قصه گویی است؛ که قصه به عنوان یکی از شیوه های تربیتی در عرصه تعلم و تربیت است.

رابط قصه گویی کانون پرورش فکری استان زنجان با اشاره به شعار بیست و دومین جشنواره قصه گویی، تصریح کرد: شعار این جشنواره "آینده ساختنی است" می باشد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه بخش، افزود: این جشنواره در سه بخش کودک و نوجوان، مردان و زنان، قصه 90ثانیه برگزار می شود.

نظری با اشاره به بخش علمی جشنواره قصه گویی، تصریح کرد: مقاله نویسی، برگزاری کارگاه های تخصصی و عمومی از عرصه های فعالیت در بخش علمی است.

وی با اشاره به رشد 40 درصد شرکت کنندگان در جشنواره، افزود: سال گذشته  190 اثر و امسال 334 اثر در سامانه توسط همشهریان ثبت شده است.

رابطه قصه گویی کانون پرورش فکری استان زنجان با اشاره به مهلت ارثال آثار، عنوان کرد: مهلت ارسال آثار سهمیه ای و 90ثانیه به اتمام رسیده است و فقط بخش علمی جشنواره تا 30 مهر مهلت ارسال آثار دارد.

وی با اشاره به رده سنی شرکت کننده ها در جشنواره، خاطر نشان کرد: بیشترین رده سنی شرکت کننده در جشنواره 12تا 18 سال یعنی رده سنی نوجوان می باشد.

نظری با اشاره به کمبود منابع، خاطر نشان کرد: ما منابع خوبی در حوزه قصه داریم ولی هیچ وقت نویسدگان ما نیامده اند قصه ها را بازنویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه قصه هایی که در ادبیان فارسی و جود دارد  بار اخلاقی و تربیتی خوبی دارند، عنوان کرد: برخی از این کتاب ها به دلیل ادبیات سنگین قابل ارائه به کودکان نیست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر