logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۲۹۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون رئیس جمهور:

ایران جزو ده کشور اول جهان در مرگ و میر پایین مادران است/ حضور 18.8 درصد از زنان در سطوح مختلف مدیریتی در کشور

ایران-جزو-ده-کشور-اول-جهان-در-مرگ-و-میر-پایین-مادران-است-حضور-18.8-درصد-از-زنان-در-سطوح-مختلف-مدیریتی-در-کشور

معاون رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت های ایران در حوزه زنان گفت: ایران جزو ده کشور اول جهان در مرگ و میر پایین مادران است.

به گزارش موج رسا; معصومه ابتکار امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به فعالیت شبانه روزی مدیران استان زنجان در شرایط دشوار کشور و تحریم های ظالمانه آمریکا، اظهار کرد: استان زنجان پیشرفت های خوبی را داشته است.

وی با اشاره به هفته نیروی انتظامی، ابراز کرد: همه ما باید یاد و خاطره شهدا و به خصوص شهدای امنیت را گرامی بداریم چرا که امنیت سرمایه بسیار بزرگی برای همه ما است و درسایه امنیت است که تمام برنامه ها قابل تحقق است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تصویب سند ارتقاع وضعیت زنان و خانواده در شورای برنامه ریزی استان زنجان، عنوان کرد: در 12 استان دیگر سند ارتقاع وضعیت زنان و خانواده به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به موضوع زن و خانواده که یکی از مسائل مورد تا کید امامین انقلاب است، تصریح کرد: در این خصوص تاکید رئیس جمهور بوده است که به موضوع زنان و خانواده با یک نگاه برنامه ای به مسئله پردازیم.

ابتکار با اشاره به  مفهوم عدالت جنسیتی، خاطر نشان کرد: عدالت جنسیتی مفهموی است که دقیقا برگرفته از مفاهیم قرآنی است و نگاه دینی ما مشخصا به این مسئله می پردازد.

وی با اشاره به اینکه آنچه  که می تواند انسان ها را طبقه بندی و کرامت انسانی را درجه بندی کند، تقوا است، بیان کرد: تقوا، پرهیز کاری و پروا گرفتن در مقابل خداوند است که درجه انسان ها را نسبت به هم متفاوت می کند و نه جنسیت.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از کار های مهم ما در جمهوری اسلامی همواره بحث عدالت بوده است، تصریح کرد: یکی از زوایای عدالت، عدالت جنسیتی است.

وی با اشاره به اصل های قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: باید ما شرایطی را ایجاد نمایید که همه آحاد جامعه بتوانند به تعالی مادی و معنوی که خداوند در درون انسان ها قرار داده است برسند.

ابتکار با بیان اینکه این شرایط را باید حاکمیت و دولت باید به وجود آورند، عنوان کرد: زمینه هایی باید از طرف دولت و حکومت ایجاد شود که همه زنان و مردان بتوانند رشد بکنند.

وی با بیان اینکه عدالت جنسیتی به کارآمدی نظام مرتبط است، تصریح کرد: رهبری در گام دوم انقلاب مسیر را روشن کرده اند و یکی از موئلفه های مهم این است که همه بتوانند در این بیانیه مشارکت داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما باید در جامعه شرایطی را ایجاد کنیم که زنان ما در جامعه بتوانند نقش های خانوادگی شان را انجام دهند، ابراز کرد: موضوع نقش های خانوادگی بسیار مهم است.

وی با اشاره به شاخص های عدالت جنسیتی افزود: با همکاری دستگاه های مختلف سال گذشته شاخص های عدالت جنسیتی در 8 محور و 167 شاخص تدوین شده است.

ابتکار با اشاره به ابلاغ شاخص های عدالت جنسیتی به وزرا، دستگاه ها و استانداران خاطر نشان کرد: این شاخص ها محور حرکت ما هستند.

وی با اشاره به محور های شاخص های عدالت جنسیتی، عنوان کرد: عدالت جنسیتی در محور های آموزش، بهداشت، ورزش، مشارکت اجتماعی، مشارکت سیاسی، مشارکت اقتصادی و... است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ما در حال مطالعه شاخص های خانواده شکوفا هستیم، تصریح کرد: به زودی این شاخص ها را در ستاد ملی زن و خانواده تصویب خواهیم کرد.

وی با اشاره به پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه زنان، خاطر نشان کرد: طبق آمار سازمان ملل جمهوری اسلامی ایران جزو 10 ده کشور اول در کنترل مرگ و میر مادران است و توانسته شاخص های توسعه پایدار را رد کند.

ابتکار با اشاره به کودکان بازمانده از تحصیل عنوان کرد: قبل از انقلاب 38 درصد از دختران ایرانی از تحصیل باز می مانند ولی اکنون آمار کل کودکان بازمانده از تحصیل به زیر 4 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: ما مفتخر هستیم که در جمهوری اسلامی توانسته ایم الگو زن مسلمان و الگو روابط اجتماعی  زن و مرد را مبتنی بر نگاه قرآن در جامعه پیاده کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به سالن های ورزشی موجود در شهرستان های کشور، ابراز کرد: تمامی این ورزشگاه ها باید نیمی از وقت خود را در اختیار دختران قرار دهد.

وی با اشاره به نیاز زنان به بهداشت زمان باروری، عنوان کرد: خدمات خاص و توجه ویژه باید برای زنان صورت گیرد و این توجه ها هم در پیگیری و حین درمان نیاز است.

ابتکار با اشاره به نگاه دولت به حضور 30 درصدی زنان در سطوح مختلف مدیریتی بیان کرد: ما تا حضور 30 درصدی زنان در سطوح مختلف مدیریتی فاصله داریم ولی تا به امروز 18.8 درصد از زنان در سطوح مختلف مدیرتی هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر