logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۲۹۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد

اعزام تیم‌های امداد و نجات زنجان به عراق و مرز مهران

اعزام-تیم‌های-امداد-و-نجات-زنجان-به-عراق-و-مرز-مهران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های امداد و نجات این استان برای پوشش امدادی زائران اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی عازم کشور عراق و مرز مهران شدند.

به گزارش موج رسا;  به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، شهرام میرزایی اظهار کرد: دو تیم امداد و نجات به همراه دو دستگاه آمبولانس برای ارائه خدمات امدادی به عزاداران در عازم مرز مهران در استان ایلام و کشور عراق شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تاکید کرد: این تیم‌ها از امروز به مدت 25 روز تا پایان مراسم اربعین حسینی برای ارائه خدمات امدادی به این زائران به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: این تیم‌ها از آموزش‌های مورد نیاز اعم از گرمازدگی و گرفتگی عضلات، مسمومیت‌ها و گزیدگی، اقدامات اولیه در احیای قلبی – ریوی، زخم‌ها، اصول پانسمان، بانداژ و آتل بندی، شناخت داروهای اورژانسی، نحوه صحیح حمل مصدوم، آشنایی با خطرات مین و مواد منفجره و مدیریت تجمعات انبوه بهره مند شده‌اند.

میرزایی ادامه داد: آشنایی با جغرافیای عراق و مسیرهای پیاده‌روی، مبانی باز پیوند خانواده در تجمعات انبوه، آشنایی با برنامه عملیاتی و دستورالعمل اربعین از دیگر برنامه‌های آموزشی ارائه شده به تیم‌های اعزامی مرز مهران و کشور عراق بوده است.

شایان ذکر است، سال گذشته نیز دو تیم امداد و نجات به همراه دو دستگاه آمبولانس به مرز مهران و کشور عراق برای ارائه خدمات امدادی به زائران سیدالشهدا(ع) اعزام شده بودند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر