logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۲۹۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

شهرهای عراق در امنیت کامل به‌سر می‌برند

شهرهای-عراق-در-امنیت-کامل-به‌سر-می‌برند

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تحرکات محدود عوامل سعودی و صهیونیستی در عراق از سوی العربیه و بی‌بی‌سی بزرگ‌نمایی می‌شود، در حالی که شهرهای عراق در امنیت کامل به‌سر می‌برند.

به گزارش موج رسا; حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره اعتراضات چند روز اخیر عراق گفت: یکی از توطئه‌های جدیدی که آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها از آن احساس خطر می‌کنند موضوع راهپیمایی اربعین است که روز به روز و سال به سال در حال گسترش بوده و توسعه می‌یابد.

وی افزود: از سراسر جهان با دریافت پیام اربعین به منظور لبیک به سیدالشهدا در کربلا و نجف می‌آیند و در حقیقت اربعین مانور قدرتی معنوی شیعیان است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: راهپیمایی اربعین در تجزیه و تحلیل اندیشکده‌های آمریکایی و صهیونیستی به عنوان حرکتی که می‌تواند مانند سیل رژیم صهیونیستی را از بین ببرد و امکان هرگونه تجاوز به جهان اسلام را مورد تهدید منتفی می‌کند، مطرح می‌شود به همین دلیل طرح‌های مختلفی برای تحت‌الشعاع قرار دادن این حرکت عظیم و جهانی از سوی دشمنان آغاز شده است.

ترقی گفت: در سال‌های گذشته دشمنان اربعین را بایکوت خبری کردند اما متوجه شدند این کار تأثیری ندارد چرا که مراسم اربعین مانند آهن‌ربا همه مسلمانان و حتی دیگر مذاهب را به سمت خودش جذب می‌کند.

وی گفت: امروز شاهد آن هستیم که از ادیان مختلف و قشرهای متفاوت و اتباع کشورهای متعدد برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین به عراق سفر می‌کنند.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار داشت: دشمن صهیونیستی با همکاری انگلیس، سعودی و رسانه‌های وابسته به آنها و حتی وهابیون منطقه با کمک برخی شیعیان انگلیسی تلاش می‌کنند راهپیمایی اربعین را تحت تأثیر قرار دهند و به همین دلیل برخی تجمعات به دلیل بهانه‌های اقتصادی و مشکلات معیشتی شکل گرفته است.

 ترقی افزود: به نظر می‌رسد که تجمعات و تظاهرات در عراق به دنبال تحریک برخی عوامل است تا راهپیمایی اربعین را تحت تأثیر قرار دهند.

وی گفت: خبرهای بسیار جزئی و کوچک و تحرکات بسیار محدود عوامل سعودی و صهیونیستی در عراق در شبکه‌های العربیه و بی‌بی‌سی بزرگ‌نمایی می‌شود و این گونه القا می‌کنند تا اگر در کسی در عراق و شهرهای مختلف آن حضور نداشته باشد تلقی آغاز جنگ داخلی در این کشور داشته باشد در حالی که خبری نیست و شهرها در امنیت کامل به سر می‌برند.

وی تصریح کرد: بروز برخی تحرکات جزئی در برابر عظمت راهپیمایی اربعین مانند آن ضرب‌المثلی است که می‌گوید مگس در عرصه سیمرغ در حال عرض‌اندام است.

وی گفت: شعار وحدت ایران و عراق قابل افتراق نیست و باید در راهپیمایی اربعین مورد توجه شیعیان، اهل سنت و مسلمانان دو کشور و حتی بقیه کشورها قرار گیرد.

وی گفت: سعودی‌ها حتی توان انحرافات تجمعات در عراق علیه ایران را ندارد و به همین دلیل به سمت عوامل بعثی و سلبریتی‌های عراقی وابسته به انگلیس و آمریکا رفته است.

وی گفت: ملت عراق اعم از شیعه و سنی، هیچ وقت افتخار تاریخی خود را درباره میزبانی زائران اربعین از دست نخواهد داد زیرا معنویت و آثار و برکات آن را همواره درک کرده و با هیچ چیزی عوض نخواهد کرد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر