logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۲۹۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

دانشجویان ایرانی آماده عزیمت به کربلا؛ می‌خواهیم هم زائر باشیم هم خادم زائران

دانشجویان-ایرانی-آماده-عزیمت-به-کربلا؛-می‌خواهیم-هم-زائر-باشیم-هم-خادم-زائران

امسال همزمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، دانشجویان ایرانی نیز مانند سایر اقشار از مرزهای مختلف کشور به سمت کربلا می‌روند تا ضمن خدمت‌رسانی به زائران عتبات صحنه پر شور دیگری را در اربعین حسینی رقم بزنند.

به گزارش موج رسا; دانشگاه ها و مراکز علمی امسال با ارائه تسهیلات و تمهیدات مختلف دانشجویان خود را به عتبات اعزام می کنند به طوری که در ایام اربعین هزاران دانشجوی ایرانی در قالب گروه های مختلف در بخش های  علمی، بسیج، تشکل‌ها و دیگر گروه‌ها کربلایی می‌شوند.

با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی دانشگاه ها برنامه های متنوعی را برای اعزام دانشجویان به کربلا تدارک دیده اند که در این رابطه اخبار و اطلاعات آنها را در گفت‌وگو با مسؤولان فرهنگی و دانشجویی دریافت کرده و در اختیار مخاطبان قرار می دهیم.

* دانشگاه پیام نور در اربعین حسینی 5 موکب دارد

محمد هادی امین ناجی معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور درباره تمهیدات این دانشگاه در ایام اربعین گفت: دانشجویان همه دانشگاه های کشور امسال می‌توانند از تمامی مرزها در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند و دیگر نیازی به سپردن وثیقه ندارند.از طرفی این دانشگاه در ایام اربعین حسینی 5 موکب در 4 استان کشور دارد که با فعالیت 5 موکب در استان های ایلام، خوزستان و کرمانشاه پذیرای دانشجویان و زائران هستند.

وی افزود: دانشگاه پیام نور قرار است برای نخستین بار همایش اربعین پژوهی را در اسفند ماه امسال در استان خوزستان با مشارکت و حضور همه دانشگاه های کشور برگزار می‌کند که بعد از دهه اول ماه محرم از پوستر این همایش رونمایی می شود.

زائران پیاده‌روی اربعین امسال هم از خدمات موکب‌های دانشگاهی بهره مند می‌شوند

 

* 4 هزار دانشجو با 30 دستگاه اتوبوس به کربلا اعزام می شوند

احمد رضا پیش بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره اعزام دانشجویان در ایام اربعین به کربلا گفت:  این دانشگاه ۴ هزار دانشجوی خود را به کربلای معلی اعزام می کند به طوری که به دانشجویان واحدهای استانی خدمات رفاهی داده می شود، این دانشگاه با استقرار ۳ موکب در مرزهای چزابه، مهران و سیستان و بلوچستان فعالیت خدماتی و فرهنگی دارد به طوری که در موکب مرز چزابه به دانشجویان دختر خدمات رفاهی داده می شود این در حالی است که به دانشجویانی که در واحدهای استانی به عتبات اعزام می شوند مرخصی تحصیلی می دهیم و همچنین امتحانات آنها لغو شده و در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد. این در حالی است که امسال واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای اعزام دانشجویان زیارت اولی تسهیلات رفت و برگشت به عتبات را در نظر گرفته اند.

وی افزود: در مرز مهران نیز زائران عتبات از خدمات موکب دانشگاه بهره مند خواهند شد و در نهایت در مرز سیستان و بلوچستان نیز دانشگاه جامع علمی کاربردی از زائران کشورهای پاکستان و افغانستان استقبال می کند، از طرفی در مراکز آموزشی این دانشگاه در هر استان یک اتوبوس برای انتقال دانشجویان وجود دارد که در مجموع بیش از۳۰ دستگاه اتوبوس، دانشجویان را از مرزهای مختلف کشور به کربلا منتقل می کنند.

* دانشجویان غیر انتفاعی اربعین به عتبات اعزام می شوند

علی آهون منش رئیس اتحادیه دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی درباره  اعزام دانشجویان به عتبات گفت: این ‌مؤسسات همانند سال های گذشته در اعزام دانشجویان به عتبات فعال خواهند بود به طوری که سال قبل 400 دانشجو را به عتبات اعزام کردیم و امسال نیز پیش بینی می شود بیش از سال قبل نزدیک به 500 نفر از دانشجویان برای راهپیمایی اربعین مشارکت کنند همچنین امسال  به دانشجویانی که در واحدهای استانی به عتبات می روند مرخصی تحصیلی خواهیم داد و هیچ گونه منعی برای حضور در راهپیمایی اربعین وجود ندارد.

وی افزود: به طور کلی اعزام دانشجو به عتبات در 358 دانشگاه غیر انتفاعی انجام می شود به طوری که در هر استان یک اتوبوس برای انتقال دانشجویان وجود دارد که در 2 تیم مجزا بانوان و آقایان توسط اتوبوس دانشجویان را از مرزهای مختلف کشور به کربلا منتقل می کنند.

* دانشگاه تربیت مدرس با موکب ثامن الحجج پذیرای زائران است

 دانشگاه تربیت مدرس در ایام اربعین حسینی با راه اندازی موکب ثامن الحجج در مسیر پیاده‌روی ، پذیرای زائران حرم حسینی(ع) است.

براساس این گزارش ، موکب ثامن الحجج دانشگاه تربیت مدرس  در ایام اربعین حسینی با هدف ارائه خدمات بین راهی از جمله خدمات پزشکی، فرهنگی و تغذیه به زائران کنگره عظیم اربعین حسینی در مسیر نجف کربلا به مدت 10 روز بر پا خواهد شد این موکب آمادگی دارد تا هدایا و نذورات عاشقان حسینی را دریافت و مطابق با نظر اهدا کنندگان توزیع یا هزینه کند.

* دستور العمل اعزام زائران اربعین به واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حضور چشمگیردانشگاه آزاد در راهپیمایی عظیم اربعین گفت : دانشگاه آزاد اسلامی امسال تسهیلاتی را فراهم کرده که دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه با استفاده از این تسهیلات بتوانند به خیل عظیم عاشقان حسینی پیوسته و در راهپیمایی عظیم اربعین شرکت کنند همچنین  «دستورالعمل اجرایی عزیمت زائران اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی به عتبات عالیات» به واحدهای دانشگاه آزاد ابلاغ شد که بر اساس آن غیبت دانشجویان شرکت کننده در راهپیمایی اربعین در صورت ارائه گذرنامه مهمور به مهر ورود و خروج به کشور عراق مجاز و موجه شده و با مرخصی اساتید نیز مشروط به برگزاری کلاس‌های جبرایی موافقت خواهد شد.

وی افزود: واحدهای دانشگاه آزاد در استان کرمانشاه، ایلام، لرستان و خوزستان که در نوار مرزی ایران و عراق قرار دارند از خانواده دانشگاهیان استقبال خواهند کرد. علاوه بر این واحدها، استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، اردبیل و آذربایجان شرقی نیز در حد امکان آماده پذیرانی از زائران کشورهای پاکستان، افغانستان، ترکیه و آذربایجان خواهند بود.

به گزارش فارس،  دانشجویان کشورمان نیز مانند دیگر اقشار امسال هم مثل سال‌های گذشته از هفته‌ها قبل از روز اربعین سیدالشهدا(ع) برای حضور در مراسم پرشور پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی می‌کنند./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر