logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۲۸۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجان:

حاشیه نشینی در زنجان کاهش یافته است/ سکونت 60 هزار زنجانی در مناطق حاشیه

حاشیه-نشینی-در-زنجان-کاهش-یافته-است-سکونت-60-هزار-زنجانی-در-مناطق-حاشیه

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت:با توجه به سرشماری سال 95 ،میزان حاشیه نشینی در استان زنجان کاهش یافته است.

 

مسیح الله سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: نسبت ازدواج به طلاق استانی به طور متوسط به ازای 3.7 ازدواج یک طلاق ثبت شده است که این آمار نسبت به نرم کشوری پایین تر است.

وی با بیان اینکه درصد تغییر طلاق در سال گذشته نسبت به سال مشابه قبل منفی 3.6 درصد است، بیان داشت: رتبه زنجان در بین استان های کشور با نرخ 2.2 درصد بوده و استان دارای جایگاه 14 کشوری است.

این مسئول تصریح کرد: میانگین نرخ ازدواج به هزار نفر در کشور 6.9 است در حالی که میانگین نرخ ازدواج به هزار نفر استانی 7.9 است که نسبت به نرم کشوری بالاتر است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان ادامه داد: میانگین نرخ ازدواج نسبت به سال مشابه منفی 10.7 درصد تغییر و کاهش را نشان می دهد.

سلطانی خاطرنشان کرد: رتبه ازدواج در بین استان های کشور با نرخ 8 درصد زنجان را دارای دارای جایگاه ششم کشوری در ثبت ازدواج کرده است.

وی با بیان اینکه کودک همسری در کل کشور 37 هزار مورد بوده است، افزود: در استان زنجان نیز 14 هزار مورد کودک همسری ثبت شده است.

این مسئول ادامه داد: کل جمعیت ساکن در محلات غیر رسمی استان زنجان 65 هزار و 977 نفر است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به اینکه 9 منطقه غیر رسمی در استان زنجان وجود دارد، بیان داشت: در شهر زنجان هفت منطقه غیر رسمی شناسایی شده است.

سلطانی خاطرنشان کرد: مناطق اسلام آباد،نجف آباد،سایان، خان دره،فاطمیه،گوجیک آباد،شهرک شهدا جزو مناطق حاشیه ای زنجان محسوب می شوند.

وی افزود: همچنین حسین آباد شهرستان ابهر و کوی شریعیتی قیدار نیز جزو مناطق حاشیه ای این دو شهرستان شناسایی شده اند.

این مسئول تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 95،جمعیت حاشیه نشین استان 5.9 درصد است که نسبت به سرشماری سال 90 کاهش داشته است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر