logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۲۸۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
افزایش شکایت‌های مردمی در سامانه 124

تشکیل 1680 پرونده تخلف از شکایت‌های مردمی در استان زنجان/ قیمت متفاوت یک نوع کالا در مغازه‌های زنجان

تشکیل-1680-پرونده-تخلف-از-شکایت‌های-مردمی-در-استان-زنجان-قیمت-متفاوت-یک-نوع-کالا-در-مغازه‌های-زنجان

با گزارشات مردمی در حوزه گرانفروشی و کم فروشی و غیره در استان زنجان یک هزار و 680 پرونده تشکیل شده و به ثبت رسیده است.

به گزارش موج رسا; میزان ثبت شکایتهای مردمی در استان زنجان در سامانه 124 افزایش یافته و این موضوع مشارکتهای خوب زنجانی‌ها در مقابله با تخلفات در استان زنجان را نشان می دهد.

در حال حاضر مشکلاتی که از سوی مردم زنجان مطرح است قیمت متفاوت یک نوع کالا در مغازه های سطح شهر زنجان است که یکی از شهروندان زنجان در این باره می گوید متاسفانه قیمت کالاها مشخص نیست و معلوم نیست یک کالای مشخص با چه قیمتی در بازار عرضه می شود.

احمدی یکی از شهروندان در مورد این موضوع می گوید چرا قیمت کالاهای پرمصرف مردم در بازار شفاف سازی نمی شود و برخی از فرصت طلبان در بازار از موقعیت سردگمی وضعیت قیمت ها استفاده می کند و یک کالا را با چندین برابر قیمت واقعی به مردم می فروشد.

جعفری یکی از فروشندگان در خصوص تفاوت قیمت می افزاید متاسفانه چیزی که مردم در مورد تفاوت قیمت کالاها بیان می کنند واقعیت دارد ولی مغازه داران نیز یک نوع کالاها با قیمت های متفاوت خرید می کنند مثلا یک مواد شوینده مانند ریکا را در ماه گذشته 8 هزار تومان خریدم در این ماه همان کالا را با قیمت 10 هزار تومان خریداری کردیم.

بیشتر بخوانید:

545پرونده تخلفات گرانفروشی در استان زنجان تشکیل شد

حسنی یکی از شهروندان در این مورد افرود: انگار نظارتی در بازار وجود ندارد و چطور است مغازه داران و یا عمده فروشان کالاها را با قیمت دلخواه خود عرضه می کنند.

اسماعیل مسلمی در مورد شکایت‌های مردمی به موج رسا گفت: در شش ماهه نخست امسال میزان شکایتهای مردمی در استان زنجان افزایش یافته و سامانه ستاد خبری و تلفن 124 شکایتهای مردمی را در سطح استان دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: کل شکایت های واصله از سوی مردم را یک هزار و 364 مورد بوده که از این تعداد 405 مورد تلفنی بوده و 652 مورد حضوری و 144 مورد آن نیز کتبی بوده و 163 مورد هم به صورت اینترنتی و پیغام‌گیر بوده است.

رئیس بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از تعداد شکایت های واصله 419 مورد منجر به تشکیل پرونده شده و به تعذیرات ارسال شده است عنوان کرد: 70 مورد از شکایت های وصولی رضایت شاکی جلب شده است.

وی تصریح کرد: 670 مورد از این گزارشات مردمی بعد از بررسی توسط بازرسان غیر متخلف بودن آن ثابت شده است.

مسلمی با اشاره به افزایش 18 درصدی شکایت‌های مردمی در استان زنجان بیان کرد: بخشی از شکایتهای مردمی در بخش گران فروشی و بخشی هم مربوط به عدم انجام تعهدات سایپا و ایران خودرو بود و امسال بسیاری از شکایت های مردمی در این راستا بود.

وی عنوان کرد: بعد از این موارد بیشترین شکایتها از نانواییها در مورد کم فروشی و گرانفروشی بود.

25597 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و اقتصادی زنجان

رئیس بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در حوزه بازرسیها نیز 25 هزار و 597 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و اقتصادی استان زنجان شده است بیان کرد: از این تعداد یک هزار و 680 مورد تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی استان زنجان ارسال شده است.

علی‌ایحال امیدواریم با این اقدامات و افزایش نظارتها و بازرسی ها شاهد یکسان سازی قیمت کالاها به ویژه کالاهای پرمصرف مردم در تمامی نقاط استان باشیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر