logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۲۸۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

سد مراش هیچ مشکل زیست محیطی ندارد/ آبهای زیرزمینی شهرستان ماهنشان محدود است

سد-مراش-هیچ-مشکل-زیست-محیطی-ندارد-آبهای-زیرزمینی-شهرستان-ماهنشان-محدود-است

مدیر بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به موارد مطرح شده در خصوص مشکل زیست محیطی سد مراش گفت: سد مراش هیچ مشکل زیست محیطی ندارد و مجوز زیست محیطی این سد نیز اخذ شده است.

به گزارش موج رسا; علی عباسی امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از شد در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع مجوز زیست محیطی سد مراش اظهار کرد: وقتی که سدی وارد مرحله اجرایی می شود و جزو طرح تصویب قانون بودجه قرار می‌گیرد موافقت زیست محیطی را دارد.

وی تصریح کرد: سد مراش دارای مجوز زیست محیطی بوده و در این راستا هیچ مشکلی ندارد و اگر مجوز نداشت جزو پروژه های دولتی و مصوب مجلس قرار نمی رفت.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای زنجان در مورد وضعیت منابع آب زیرزمینی شهرستان ماهنشان و شهر دندی عنوان کرد: این مناطق از نظر آب‌های زیرزمینی جزو حقیرترین مناطق استان زنجان است.

 سد مراش

وی ابراز کرد: بیشتر این مناطق به صورت کوهستانی بوده و مانند شهرستان ابهر و زنجان دشت ندارد و فاقد هر نوع دشتی است به همین خاطر آبهای زیرزمینی شهرستان ماهنشان محدود است.

عباسی با اشاره به اینکه سد مراش هیچ گونه تاثیر منفی در منطقه ندارد افزود: در پایین دست این سد طرح توسعه کشاورزی ایجاد نخواهد شد و بخشی از آب این سد برای تامین آب شرب و بخشی نیز به منظور تامین آب مورد نیاز صنایع خواهد بود.

سد مراش

*اتمام عملیات اجرایی سد مراش تا 4 سال آینده

امیر افشاریان مشاور پروژه سد مراش با اشاره به اینکه طرح مطالعه این سد در سال 85 انجام شده است افزود: فاز نخست عملیات اجرایی این سد در سال ۸۸ در فاز نخست آغاز شده است.

وی عنوان کرد: فعالیت بدنه جانبی این سد نیز در سال ۹۰ شروع شده است افزود: این سد در حال حاضر 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از نوع خاکی با هسته رسی بوده و حجم مخزن این سد 49 میلیون متر مکعب است و حجم مفید مخزن 34 میلیون متر مکعب بوده است.

افشاریان هدف اولیه اجرای این طرح را تامین آب شرب و صنعت در منطقه عنوان کرد و گفت: تامین آب به میزان 7 میلیون متر مکعب از آب شرب و صنعت منطقه توسط این سد هدفگذاری شده است.

سد مراش

وی بیان کرد: همچنین تامین آب کشاورزی 4500 هکتار از اراضی منطقه از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مشاور پروژه سد مراش با اشاره به اینکه براساس محدودیت‌های قانونی توسعه اراضی کشاورزی در پایین دست سد مراش از اهداف این طرح حذف شده است عنوان کرد: در صورت لزوم تامین آب سایر مناطق استان نیز از طریق این سد انجام خواهد شد.

سد مراش

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این سد در سال 90 برای اجرای بدنه با احداث دیوار آب بند آغاز شده و با وضعیت اعتباراتی که وجود دارد پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی این سد تا سال 1401 و نهایتا 1402 به اتمام برسد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر