logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۲۷۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان:

دولت در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم تخلف می‌کند/ مجلس در برابر تخلفات دولت در اعلام خرید تضمینی سکوت کرده است

دولت-در-اعلام-نرخ-خرید-تضمینی-گندم-تخلف-می‌کند-مجلس-در-برابر-تخلفات-دولت-در-اعلام-خرید-تضمینی-سکوت-کرده-است

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان با اشاره به تاخیر دولت در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم گفت: دولت دو سه سال است در اعلام نرخ خرید تضمینی گندم تخلف می‌کند.

علی خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تاخیر در اعلام قیمت گندم اظهار کرد: الان دولت در این راستا تخلف می کند و مجلس هم در برابر این تخلفات سکوت کرده و یکی از وظایف مجلس اجرایی کردن مصوبات و اجرایی کردن قوانین است.

وی خاطر نشان کرد: دولت در حال حاضر نزدیک دو سه سال است در مورد اعلام قیمت گندم تخلف می کند و باید دولت تا آخر شهریور ماه قیمت گندم را اعلام می کرد که آخر شهریور ماه است هنوز قیمت اعلام نشده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: تاخیر در اعلام قیمت تضمینی اولا منجر به کاهش میزان کشت گندم میشود و کشاورزان رغبیت به کاهش پیدا نمی کند و امنیت غذایی ما به مشکل برخورد می کند.

وی افزود: دوما کشاورز شاید کشت کند ولی نتواند از نهاده ها مانند کود به دلیل عدم توانایی در خرید آن به درستی استفاده کند و آینده تولید ما در گندم دچار مشکل شود.

خانمحمدی خاطر نشان کرد: سهل انگاریهای عدم اعلام به موقع قیمت تضمینی گندم آینده تولید را به مخاطره می اندازد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه افزایش قیمتی سبوس که تصمیم گیری شده بود افزایش یابد اگر محقق می شد دامداران با مشکل جدی مواجه می شدند اظهار کرد: دیگر قرار نیست قیمت سبوس افزایش پیدا کند و این موضوع منتفی شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: براساس تصمیم تنظیم بازار کشور مقرر شده بود قیمت سبوس دام به یک هزار و 250 تومان افزایش یابد که با ورود به موقع وزارت جهادکشاورزی و همچنین پیگیری رئیس جمهور آن این موضوع منتفی شد.

وی با اشاره به اینکه براساس پیگیریهایی که داشتیم به هیچ عنوان قرار نشده سبوس گران شود افزود: اگر کسی سبوس را خود سرانه گران کند برخورد خواهد شد.

خانمحمدی عنوان کرد: اگر هر کارخانه ای بخواهد خود سرانه سبوس را با قیمت 1250 تومان عرضه کند برخورد خواهد شد و قیمت سبوس همان 800 تومان گذشته است و هیچ گونه افزایش قیمتی وجود ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر