logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۲۷۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

۱۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموزش کلاس اولی در زنجان به مدرسه می روند/ هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود

۱۸-هزار-و-۲۰۰-دانش-آموزش-کلاس-اولی-در-زنجان-به-مدرسه-می-روند-هیچ-کلاسی-بدون-معلم-نخواهد-بود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۱۸  هزار و ۲۰۰ دانش آموزش کلاس اولی در زنجان به مدرسه می روند.

به گزارش موج رسا؛ ابراهیم رفیعی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به شروع سال تحصیلی دانش آموزان در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی دانش آموزان همیشه رنگ و بوی شهادت و دفاع مقدس دارد.

وی با اشاره به 18هزار و 200 دانش آموز کلاس اولی ابراز کرد: 18 هزار و 200 دانش آموز برای اولین بار فضای مدرسه را تجربه می کنند و وارد چرخه آموزشی 12ساله آموزش و پرورش می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به مسابقات و جشنواره های دانش آموزی بیان کرد: امسال مسابقات قرآن دانش آموزی کشور با ظرفیت 1500 دانش آموز در زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به کسب مقام توسط دانش آموزان زنجانی در مسابقات مختلف افزود: دانش آموزان زنجانی توانستند با کسب 26 رتبه اول، 17 رتبه دوم و 15 رتبه سوم را در مسابقات فرهنگی هنری، هنر نمایی کنند.

رفیعی با بیان اینکه آموزش و پرورش در امر آموزش تنها نیست، یکی از شرکای آموزش و پرورش را رسانه های جمعی دانست و خاطر نشان کرد: رسانه های جمعی می توانند در بخش آگاهی بخشی به جامعه، آموزش و پرورش را یاری کنند.

وی با بیان اینکه اکنون سطح سواد خانواده ها افزایش داشته است و خانواده یکی از شرکای آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت است ابراز کرد: خانواده ها نیز باید خود را با سیاست های آموزش و پرورش همراه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به عدم ثبات در راس سیستم مدیرت آموزش و پرورش استان طی اداوار گذشته بیان کرد: امیدواریم که مجموعه ثبات خود را باز یابد و آموزش و پرورش با نظم و استقلال کار خود را ادامه دهد.

وی با بیان اینکه زنجان در آموزش مقطع ابتدایی در مقایسه با سایر استان های کشور وضعیت خوبی دارد افزود: آموزش و پرورش استان زنجان در مقاطع متوسطه نیز جایگاه خوبی دارد ولی برخی موضوعات فرهنگی پوشش تحصیلی را تحت تاثیر قرار دارد.

رفیعی با اشاره به برنامه های مدیریتی آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: در اول مهر هیچ کلاسی خالی از معلم نیست.

وی با اشاره به جمعیت دانش آموزی شهرستان زنجان ابراز کرد: شهرستان زنجان تقریبا 50 درصد از دانش آموزان استان را دارد ولی 50 درصد مدارس استان در شهر زنجان قرار ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به وضعیت مطلوب مدرسه دخترانه استعداد های درخشان بیان کرد: فقط در یک مدرسه دخترانه 10 نفر از دانش آموزان در رشته پزشکی و 26 دانش آموز همین مدرسه در گروه پزشکی دانشگاه های کشور پذیرفته شده اند.

وی با اشاره به اینکه در طول 10 سال گذشته آمار رتبه های برتر کنکور زنجان کاهش داشته است، خاطر نشان کرد: این مشکل معطوف هیچ کسی در آموزش و پرورش استان زنجان نیست و سایر استان ها بیشتر در راستای کنکور تلاش کرده اند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر