logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۲۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان:

خسارت شدید سرما به محصول کلزا در استان زنجان/ محصولات روغنی امسال هم خرید تضمینی می‌شوند

خسارت-شدید-سرما-به-محصول-کلزا-در-استان-زنجان-محصولات-روغنی-امسال-هم-خرید-تضمینی-می‌شوند

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به خسارت سرما به محصول کلزا در استان زنجان گفت: این محصول به دلیل شدت سرما در برخی از مناطق استان دچار سرما زدگی شدند.

حسین عامری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به خسارت پاییزی سرما به محصول کلزا اظهار کرد: در حال حاضر نمیتوان در مورد میزان حدودی برداشت این محصول در استان زنجان اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه میزان خسارت و میزان حدودی برداشت این محصول در استان زنجان مشخص می‌شود گفت: این محصول در حال حاضر در تمام نقاط استان زنجان کشت می‌شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه قابلیت کشت کلزا در تمام نقاط استان زنجان وجود دارد گفت: هر ساله بذر مورد نیاز برای کشت این محصول در سطح استان به کشاورزان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بذر کلزا وارداتی بوده است افزود: هر ساله این بذر در استان زنجان وارد شده و در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

عامری از کشت سایر دانه‌های روغنی مانند کنجد و گلرنگ در سطح استان نیز خبرداد و افزود: این محصولات در استان هر ساله کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه محصول کنجد به دلیل اینکه باید در مناطق گرمسیر کشت شود منطقه طارم که مستعد کشت این محصول بوده و هر ساله کشت انجام می‌شود بیان کرد: محصول کنجد و گلرنگ نیز جزو خرید تضمینی از کشاورزان محسوب می‌شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه همه محصولات روغنی کشت شده در سطح استان جزو خرید تضمینی هستند بیان کرد: توسعه محصول گلرنگ در استان نیز در برنامه جهاد کشاورزی بوده است.  

وی به نبود صنایع تبدیلی محصول کلزا در استان زنجان نیز اشاره و ابراز کرد: این موضوع هیچ مشکلی برای کشاورزان در استان ایجاد نمی‌کند چون همه محصولاتی که در سطح استان تولید می‌شود توسط جهادکشاورزی به صورت تضمینی خرید می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر