logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۲۶۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در کارگروه اجتماعی،فرهنگی،سلامت،زنان و خانواده عنوان شد؛

حل آسیب های اجتماعی نیازمند بررسی علت ها است/افزایش 20 درصدی تماس مردم با پلیس

حل-آسیب-های-اجتماعی-نیازمند-بررسی-علت-ها-است-افزایش-20-درصدی-تماس-مردم-با-پلیس

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: در برخورد با آسیب های اجتماعی تا وقتی سراغ علت ها نرویم برنامه همین است و به نتیجه نمی رسیم.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی امروز در کارگروه اجتماعی،فرهنگی،سلامت،زنان و خانواده اظهار داشت: در همه جوامع آسیب های اجتماعی وجود دارد که برخی جوامع زیربنایی به موضوع نگاه کرده و سراغ علت های آسیب شناسی می روند تا این آسیب ها کاهش یابد.

وی افزود: اما در برخی جوامع سراغ معلول ها می روند که این امر موجب می شود تا هیچ وقت نتیجه درستی حاصل نشود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با طرح این سئوال که آیا اقتداری که در مسائل جهانی و منطقه ای داریم در مسائل فکری، اخلاقی و رفتاری جامعه داریم؟افزود: همه تقصیرها را نمی شود گردن دشمن انداخت.

آیت الله خاتمی بیان داشت: فرهنگ در کشور ما به تعبیر مقام معظم رهبری مظلوم است و عجب و خودستایی ما را گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: معولا گاهی یک تا دو مسئله را در جامعه اصل قرار می دهیم و از بقیه غافل می شویم که ضروری است همه اعضا وظیفه خودشان را درست انجام دهند،جامعه به مراحل درستی می رسد.

وی بر ضرورت برنامه ریزی در خصوص مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید دید در چهل سال گذشته چقدر به موضوع مسائل اجتماعی توجه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: برنامه کوتاه مدت و بلند مدت مدونی در زمینه مسائل فرهنگی ضروری است.

آیت الله خاتمی یکی از فرصت های تبیین مسائل فرهنگی را ماه محرم عنوان کرد و گفت: باید اندیشه ها و آرمان های امام حسین (ع) برای تبیین مسائل فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:  در برخورد با آسیب های اجتماعی تا وقتی سراغ علت ها نرویم برنامه همین است اگر سراغ علت ها برویم حداقل مسائل حل می شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان در ادامه اظهار داشت: در همه جرائم استان نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه است.

خانی پور خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در جلب مشارکت مردمی موفقیت های خوبی داشته و 20 درصد تماس های مردم به پلیس افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه 20 درصد مراجعه مردم به کلانتری های استان زنجان کاهش یافته است، بیان داشت: طرح های پاکسازی پلیس نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش یافته است.

این مسئول تصریح کرد: در ساماندهی معتادان متهاجر و بحث سرقت موفقیت های خوبی انجام شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر